در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد

پیشنهاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به دولت/ دست از سر دلار بردارید/ بگذارید بازار نرخ ارز را تعیین کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور به خصوص در حوزه ارز لازم است که بازار قیمت ارز را تعیین کند.

پیشنهاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به دولت/ دست از سر دلار بردارید/ بگذارید بازار نرخ ارز را تعیین کند

معصومه آقاپور در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره آینده بازار ارز در کشورمان اظهار کرد: کاهش اعتماد مردم به حاکمیت و اقتصاد کشور در طی چند ماه اخیر از دلایل اصلی وقوع نابسامانی‎های اقتصادی در کشورمان به خصوص در حوزه ارز در طی چند ماه اخیر بوده است.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی اولین کاری که باید انجام دهیم این است که باید اعتماد مردم به بخش خصوصی را بازگردانیم از این رو براین اساس دولت باید در جهت افزایش مشارکت بخش خصوصی در امور اقتصادی کشور وارد عمل شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حوزه ارز بدون شک مهم‎ترین رویکردی که باید از سوی ما مدنظر قرار گیرد این است که قطعا باید چندنرخی بودن ارز و ارائه ارز دولتی از بدنه نظام اقتصادی کشورمان حذف شود و در واقع بازار تعیین کننده نرخ ارز باشد.

آقاپور با بیان اینکه دولت باید در جهت برداشتن موانع صادرات و واردات وارد عمل شود تاکید کرد: دریچه نظارتی که در حال حاضر از سوی دولت در بخش‎ها و نهادهای مختلف جاری است و مشکلاتی بسیاری را برای وضعیت اقصادی کشورمان ایجاد کرده است هرچه سریعتر باید تغییر کند و بسترهایی را برای ایجاد بازگشت اعتماد مجدد مردم فراهم کند.

وی اظهارکرد: یکی از موضوعات دیگری که قطعا در جهت بهبود وضعیت اقتصادی کشورمان تاثیرگذار خواهد بود این است که ما ساختار جدیدی را در بحث یارانه ‎ها ایجاد کنیم و با آزادسازی قیمت‎ها به گونه‎ای دیگر اقدامات لازم را انجام دهیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارائه کارت سوخت به منظور تامین نیازهای مردم در بخش حامل‎های انرژی از دیگر رویکردهایی است که می‎تواند در ایجاد ثبات اقتصادی در کشورمان و جلوگیری از موضوعاتی چون قاچاق سوخت تاثیرگذار باشد.

آقاپور با اشاره به اینکه برای حفظ ثبات در بازار ارز باید دلار به شکل رقابتی ارائه شود خاطرنشان کرد: زمان آن رسیده است که جای دولت و مردم تغییر کند چراکه تا به امروز همه اقداماتی که در کشور صورت گرفته است به خواسته دولت بوده ولی در شرایط فعلی مردم باید بگویند و دولت خواسته ‌ها و مطالبات آنها را اجرایی کند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • مسعود
    0

    اینجا ایران است و یک اقتصاد بیمار دارد.برای یک بیمار رژیم خاصی تجویز میشود!بنابراین فعلا خیلی زود است که این بیمار را به حال خود رها کنیم

  • مسعود
    0

    اینجا ایران است و یک اقتصاد بیمار دارد.برای یک بیمار رژیم خاصی تجویز میشود!بنابراین فعلا خیلی زود است که این بیمار را به حال خود رها کنیم

  • رضا مهدوب
    0

    یعنی دولت برای کشور و مردم مشکل ایجاد میکند دولتی که با رای مردم سر کار امده باور کردنزه

  • irani
    0

    ایشون استاد ما بود تو دانشگاه شهرقدس از روی کتاب نمیتونستن به ما تدریس کنن انقد درسای ارایه شده به ایشونو عوض کردن که نهایتا رسید به دین و زندگی بعد اومدن راجعبه دلار اظهار نظر میکنن همینه وضعیت مملکتمون اینه دیگه همچین کسایی اظاهر نظر میکنن واقعا شرم داره انتخاب همچین کسایی به خاطر داشتن پارتی. میدونم که نظرم تو سایت گذاشته نمیشه

  • کاکتوس
    0

    ابجی مثلا کارشناس مجلس چی و چی چطوری بازار می تواند قیمت دلار را در بیاورد وقتی یک فروشنده فقط دلار دارد ان هم دولت است او است که تعیین می کند دلار امروز چند باشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها