شکارچی غیر مجاز پارک ملی قمیشلو جان باخت + تصاویر

شکارچی غیرمجاز که در درگیری با محیط بانان قمیشلو باعث مجروح شدن دو محیط بان و خود شده بود بعد از ظهر یکشنبه در یکی از بیمارستان های اصفهان جان باخت.

شکارچی غیر مجاز پارک ملی قمیشلو جان باخت + تصاویر

نیمه شب گذشته نیروهای یگان محیط زیست پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو حین گشت زنی متوجه نور پروژکتور درون دشت شدند.

دو نفر از محیطبانان جهت بررسی موضوع بوسیله خودروی سازمانی به سمت محل مشاهده نور حرکت نموده و متوجه شدند دو شکارچی متخلف بوسیله یک موتورسیکلت اماراتی به همراه یک اسلحه شکاری مشغول پروژکتورکشی جهت شکار آهو هستند.

محیطبانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شدند اما شکارچیان غیرمجاز به محض مشاهده خودروی محیط زیست اقدام به فرار نموده و مامورین نیز به تعقیب متخلفین پرداختند.

در جریان تعقیب و‌ گریز موتورسیکلت متخلفین به دلیل ناهموار بودن مسیر واژگون شده و شکارچیان روی زمین افتادند.

در این هنگام یکی از محیطبانان از خودرو پیاده شد و به سمت شکارچیان حرکت کرد اما یکی از متخلفین با اسلحه شکاری و از فاصله نزدیک به سمت محیطبان شلیک کرده و وی را مجروح نمود.

شکارچی متخلف پس از زخمی نمودن اولین محیطبان مجددا به این بار به سمت خودروی محیط زیست شلیک نموده و راننده خودرو را نیز هدف گلوله قرار داد.

محیطبان مجروحی که روی زمین افتاده بود با مشاهده این صحنه، با استفاده از قانون بکارگیری سلاح به منظور حفظ جان خود و همکارش به سمت ضارب شلیک نموده و وی را هدف گلوله میدهد.

پس از این حادثه دو محیطبان و شکارچی مجروح توسط عوامل اورژانس به بیمارستان های شاهین شهر و اصفهان منتقل شدند.

متاسفانه شکارچی مجروح بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

محیطبانان مجروح پس از انتقال به اتاق عمل و انجام جراحی هم اکنون تحت مداوا هستند.

از شکارچیان غیرمجاز یک اسلحه شکاری غیرمجاز و یک موتورسیکلت اماراتی قاچاق کشف و ضبط شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان روز یکشنبه گفت: این شکارچی غیر مجاز که به سمت دو محیط بان پارک ملی قمیشلو تیراندازی کرده بود، بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست داد.
مرتضی جمشیدیان اظهارداشت: این شکارچی غیر مجاز همراه با دو متخلف شکار نیمه شب گذشته توسط محیط بانان پارک ملی قمیشلو شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفت.
وی افزود: موتورسیکت متخلفان در حین تعقیب و گریز به دلیل ناهمواری زمین واژگون شد و آنها به سمت خودروی اداره کل محیط زیست استان تیراندازی کردند که در جریان آن راننده خودرو و یکی از محیط بانان مجروح شدند.
جمشیدیان اضافه کرد: در جریان این درگیری یکی از محیط بانان مجروح در دفاع از جان خود و همکارانش بر اساس قانون به کارگیری سلاح به ناچار به سمت متخلفان شلیک کرد.
وی گفت: مجروحان این درگیری بلافاصله توسط اورژانس به بیمارستان های اصفهان و شاهین شهر انتقال یافتند که یکی از محیط بانان به دلیل شدت صدمات وارده مورد عمل جراحی قرار گرفت.
به گفته وی، شکارچیان متخلف در قالب یک گروه سه نفره مجهز به سلاح شکاری غیر مجاز، یک دستگاه خودرو و یک موتورسیکلت تندرو قاچاق بودند که یکی از آنان متواری شده است.
پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو با مساحت 113 هزار هکتار در 45 کیلومتری شمال غرب شهر اصفهان واقع شده و دارای سه زیستگاه مهم تپه استپی و دشتی، تپه ماهوری و زیستگاه کوهستانی و برف‌ گیر است.
این منطقه مهم زیستی علاوه بر برخورداری از بیش از 371 گونه گیاهی، زیستگاه گونه‌های مختلف حیات وحش از جمله آهو، قوچ، پازن ، میش، کل بز، گرگ، کبک، تیهوو کفتار است.

منبع: ایرنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها