تئاتر را فدای نان شب نکنیم

نویسنده و کارگردان تئاتر با بیان اینکه تئاتر اشرافی به هنرهای نمایشی آسیب می‌زند، گفت: با ایجاد این نوع تئاتر، هنرهای نمایشی را فدای نان شب نکنیم.

تئاتر را فدای نان شب نکنیم

امید اسدی با بیان اینکه تئاتر متعلق به مردم است، اظهار داشت: از تمامی عرصه‌های هنری تنها تئاتر است که بعد از گذشت سال‌ها هنوز بکر مانده و باید برای حفظ آن تلاش کنیم.

وی افزود: مادیات می‌تواند به این هنر آسیب برساند اما نباید اجازه دهیم تئاتر فدای نان شب شود.

مدیر تماشاخانه «ایران تماشا» با بیان اینکه با تجاری‌سازی تئاتر، حرمت و قداست هنرهای نمایشی را زیر سوال می‌بریم، تاکید کرد: این هنر رسالتی پیامبرگونه دارد و انصاف نیست در این قرن دود و آهن با اشرافی کردن تئاتر به آن ضربه وارد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تئاتر هنری شریف و مظلوم است، خاطرنشان کرد: هنرهای نمایشی موضوع خود را از جامعه و درد مردم به دست می‌آورد و نباید عده‌ای با اهداف مادی این هنر را از مسیر اصلی خود منحرف کنند.

اسدی با اشاره به اینکه باید تئاتر را برای مردم نگه داریم، گفت: هنرمندان با همیاری یکدیگر می‌توانند تئاتر را به جایگاه اصلی بازگردانند.

رسالت هنر هشدار دادن است

کارگردان نمایش «آنالیز» با بیان اینکه محوریت این نمایش صلح جهانی است، اظهار داشت: این نمایش موضوعی بین‌المللی دارد و پس از پایان اجرا در ایران مقرر شده تا در اجراهای جهانی در کشورهای گرجستان، ارمنستان و فرانسه نیز به صحنه برود.

وی افزود: آنالیز این پیام را همراه خود دارد که جنگیدن و خون‌ریزی کافی است و زمان صلح و پذیرش یکدیگر در سطح جهان فرا رسیده است؛ باید برای نجات بشریت عشق را جایگزین جنگ کنیم.

وی با اشاره به اینکه رسالت هنر گوشزد کردن مشکلات به مخاطب، مردم و جامعه است، تصریح کرد: نمایش می‌تواند به جامعه هشدار بدهد که اگر این روند در دنیا ادامه پیدا کند جهان رو به سوی نابودی خواهد رفت.

کارگردان نمایش «پری‌باد» گفت: نمایش هنری است با رسالت پیام‌رسانی که می‌تواند در مقابل این مشکلات ایستادگی کند.

وی افزود: نمایش «آنالیز» به صورت فیزیکال است که دور دوم اجراهای خود را در تماشاخانه ایران تماشا آغاز کرده است.

منبع: ایرنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها