در این ساعات شبانه روز بخوابید تا پوستتان شفاف شود

اگر شما دیروقت یا روی بالش نامناسب بخوابید روز بعد فورا بازخورد آن را می بینید اگر شما بهترین پوست را می خواهید باید بهترین زمان و حالت را برای خواب بشناسید.

در این ساعات شبانه روز بخوابید تا پوستتان شفاف شود

خوابیدن به اندازه برای سلامت و تندرستی بدن بسیار مفید است و از طرفی به درخشندگی و شفافیت پوست هم کمک می کند بنابراین اگر می خواهید پوستی زیبا و شفاف داشته باشید و پوستتان دچار پیری زود رس نشود به خواب شبانه تان اهمیت دهید و به اندازه بخوابید . آیا می دانید در چه ساعتی از شب بخوابیم تا پوست صورتمان شفاف بماند ؟ برای یافتن این سوال با این بخش از پوست و مو نمناک همراه شوید.

شاید ساعت هایی که شما در خواب هستید بهترین زمان برای کمک به زیبایی پوست شما باشد زیرا هنگامی که می خوابید، متابولیسم یا سوخت وساز بدن پایین می آید، در نتیجه ایجاد رادیکال های آزاد زیانبار پوستی کاهش می یابد به علاوه، شما در معرض آلودگی های محیطی یا تابش اشعه ماورای بنفش که به پوست آسیب می رساند نیز قرار ندارید و اینکه در هنگام شب بدن ما مجبور به حفاظت از پوست نیست و به جای آن می تواند بر روی بازسازی آسیب های روی پوست تمرکز کند.

برای داشتن پوستی زیبا و شفاف صرفا وفاداری به یک برنامه زمانی مشخص برای خواب در طول هفته کافی نیست وباید خواب شبانه مان در ساعت خاصی باشد . بهترین ساعت خواب برای حفظ شادابی پوست خوابیدن در ساعت 11شب تا 7 صبح است و کسانی که شب ها دیرتر یا زودتر از 11 شب خوابیده و صبح ها نیز ساعت 7 صبح بیدار نمی شوند، دچار افتادگی و پیری زودرس پوست می شوند.

اگر زمان شروع خواب شبانه 2 یا 3 ساعت تغییر کند حتی اگر مدت زمان خواب کافی باشد سلامت پوست تضمین نمی شود.

برای داشتن پوست شاداب قبل از خواب این نکات را رعایت کنید

1. یکی دیگر از مواردی که بر پوست صورت تاثیر می گذارد حالت خوابیدن است . از بدترین حالات خوابیدن شبانه که موجب تسریع پیری پوست می شود، خوابیدن روی صورت است که در این حالت پوست فشرده شده و گردش خون آن به اندازه کافی صورت نمی گیرد. بنابراین پوست صورت آسیب می بیند و چین می خورد و چین و چروک ها ایجاد می شود. از بهترین حالت های خواب که موجب حفظ طراوت پوست می شود ، به پشت خوابیدن است ، هنگام خواب 2 بالش زیر سر خود بگذارید تا خون در جریان باشد.

2. صورتتان را قبل از خواب بشویید و لوازم آرایش را از روی آن پاک کنید و سعی کنید هر شب به مدت چند دقیقه به کمک انگشتان تان، مواد تمیزکننده مخصوص صورت را با حرکات دورانی به آن بمالید وسپس به خوبی آن را بشویید . این کار تاثیر زیادی در شفافیت پوست صورتتان دارد.

3. نخستین عامل مضر برای بسته شدن منافذ پوست ملحفه ها و روبالشی ها کثیفند که محل تجمع وغن، کثیفی و باکتری هستند پس بهتر است برای اینکه پوستتان جوان بماند یک یا دوبار در هفته روبالشی تان را شسته یا تعویض کنید.

4. استفاده طولانی مدت از روبالشی های زبر می تواند منجر به بروز چین و چروک، آسیب به کلاژن ها و تولید جوش شود. توصیه می شود از روبالشی های ابریشمی یا ساتن استفاده کنید چراکه باعث می شود جای خط اتو یا چروک روبالشی کمتر روی صورت تان بماند.

5. یکی از ماسک هایی را که مناسب پوست تان است پیدا کرده و پیش از خواب پوست تان را با آن مرطوب کنید. بسیاری از این محصولات در حفظ طراوت پوست و نرمی آن تاثیر بسزایی دارند.

6. بهترین کار برای آسیب ندیدن پوستتان این است که در هنگام خواب به آرامی موهای تان را با کش مو ببندید زیرا باز بودن موها مخصوصا اگر نشسته باشند باعث انتقال روغن به روبالشی و از آنجا به پوست تان می شود.

7. قبل از خوابیدن آب ننوشید، چراکه باعث می شود صبح ها با صورتی پف کرده بیدار شوید.

8. قبل از خواب تمرینات تنفسی انجام دهید زیرا تنفس عمیق پیش از خواب باعث تقویت میزان اکسیژن ارسالی به مغز، ریه ها و سلول های بدن شده و به جوانسازی پوست حین خواب کمک می کند.

منبع: نمناک

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها