سرانه مصرف ماهی در ایران، نصف جهان است

معاون وزیر جهاد کشاورزی در دیدار از مجتمع آبزیان میدان میوه و تره بار جلال آل احمد گفت: متاسفانه سرانه مصرف ماهی در ایران، نصف جهان است.

سرانه مصرف ماهی در ایران، نصف جهان است

حسن صالحی در این بازدید سه ساعته از بخش‌های مختلف این مجتمع که اخیراً به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیده است، گفت: اقدام سازمان مدیریت میادین میوه و تره و بار در راه اندازی مجتمع آبزیان با هدف آشنایی شهروندان با محصولات دریایی و افزایش مصرف ماهی به عنوان غذای سلامت، اقدامی بسیار خوب و نشان دهنده نگاه سلامت محور این سازمان و توجهی است که به سلامت شهروندان دارد.

وی با اشاره به اینکه باید بچه‌ها را از سنین کودکی به خوردن ماهی که از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و از آن به عنوان غذای سلامت نام برده می‌شود عادت بدهیم، اظهار کرد: اهتمام سازمان مدیریت میادین برای افزایش سهم ماهی در سبد خانوارهای شهری به عنوان اقدامی ماندگار، فرصتی ارزشمند بوده و از ارزش بالایی برخوردار است.

صالحی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد از خانوارها ماهی را سرخ می‌کنند، چرا که با روش دیگری برای طبخ ماهی آشنا نیستند، تصریح کرد: این در حالی است که روش‌های متعددی برای طبخ ماهی وجود دارد و غذاهای متنوعی با انواع ماهی می‌توان آماده کرد.

وی با اشاره به اینکه آشنایی شهروندان با طعم‌های مختلف و روش‌های متعدد برای طبخ ماهی باعث می‌شود تا خانواده‌ها نسبت به مصرف آبزیان گرایش پیدا کنند، اظهار کرد: اقدام سازمان مدیریت میادین در بهره برداری از مجتمع آبزیان به عنوان طرحی سلامت محور در همین راستا طراحی و اجرا شده است.

صالحی با بیان اینکه مجتمع آبزیان میدان جلال آل احمد به عنوان پروژه‌ای موفق در محدوده مرکزی تهران باید به شهروندان معرفی شود و نمونه‌های دیگری از این مجتمع نیز در شمال، جنوب، غرب و شرق تهران نیز راه اندازی شوند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا سرانه مصرف ماهی در تهران و سایر نقاط کشور را به سرانه جهانی مصرف ماهی نزدیک کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران در پایان با تاکید بر اینکه سرانه مصرف سالانه ماهی در جهان ۲۱ کیلوگرم است که این میزان در کشورهای توسعه یافته بین ۳۰ تا ۳۵ کیلوگرم در ژاپن به بیش از ۷۰ کیلوگرم در سال می‌رسد، خاطرنشان کرد: متاسفانه سرانه مصرف ماهی در کشورمان ۱۱ کیلو و ۲۰۰ گرم است که در تهران حتی نیم کیلوگرم از این مقدار هم کمتر است و به ۱۰ کیلو و ۷۰۰ گرم می‌رسد.

حسین اعرابی، معاون بازرگانی و امور اقتصادی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران نیز در این بازدید از برنامه این سازمان برای گسترش مجتمع آبزیان در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز خبر داد و تاکید کرد: توجه به سلامت شهروندان اولویت اول سازمان مدیریت میادین است و راه اندازی مجتمع آبزیان گامی در جهت تحقق این مهم است.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها