شریعتمداری بعد از معرفی به عنوان وزیر درباره انتقادات توضیح می‌دهد/ عده‌ای به دنبال کش‌دار کردن حواشی دولت هستند

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید گفت: باید مخالفان اجازه دهند وزرا معرفی شوند و بعد از معرفی اگر سوالی دارند بپرسند. نمی‌توان با تردید کارشان را پیش ببرند.

شریعتمداری بعد از معرفی به عنوان وزیر درباره انتقادات توضیح می‌دهد/ عده‌ای به دنبال کش‌دار کردن حواشی دولت هستند

جلال میرزایی نماینده ایلام و رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس با اشاره به هجمه های مطرح شده بر علیه برخی از وزرای پیشنهادی، گفت: هنوز فرصتی نشده تا آقای شریعتمداری به مجلس بیاید و راجع به آنچه که در حوزه واردات خودرو و تخصیص ارز صورت گرفته، توضیح بدهد. باید او توضیحات بدهند و ببینند سهم ایشان در مشکلات چه بوده است؟ نمی توان قصاص پیش از جنایت کرد.

او تاکید کرد: باید مخالفان اجازه دهند وزرا معرفی شوند و بعد از معرفی اگر سوالی دارند بپرسند. نمی توان با تردید کارشان را پیش ببرند. منتقدین باید اجازه دهند آقای شریعتمداری به مجلس بیاید، برنامه خود را ارائه دهد و بعد از آن قطعا این سوالات مطرح می‌شود و ایشان هم پاسخ می‌دهد و اگر توضیحات آقای شریعتمداری قانع‌کننده بود، نمایندگان می‌توانند اعتماد کنند و اگر عده‌ای قانع نشدند می‌توانند رای ندهند.

این نماینده مجلس ادامه داد: باید بعد از معرفی و ارزیابی آقای شریعتمداری به عنوان وزیر پیشنهادی کار، تصمیم‌گیری انجام شود. نمایندگان مجلس فرصت دارند که از آقای شریعتمداری سوالات و ابهاماتی که راجع به عملکرد وزرات صمت دارند، مطرح کنند.

میرزایی تاکید کرد: باید دقت کرد که همه مشکلات کشور متوجه آقای شریعتمداری نیست. اگر یک نفر از دانشگاه هاروارد را هم در وزارت صمت بگذاریم نمی تواند آنجا را اداره کند. چون تحولات سیاست خارجی، روابط ما با سایر کشورها بر صنعت و تجارت تاثیرگذاشته است و باید در این زمینه منصفانه قضاوت کرد.

او با اشاره به پیش داوری و هجمه کسانیکه تا پیش از این با فشار به دنبال ترمیم کابینه و معرفی وزرا بودند، گفت: این افراد نگران هستند که اگر این حربه از دست آنها خارج شود چند روز دیگر دچار مشکل می‌شوند چون دیگر سوژه‌ای پیدا نمی‌شود که براساس آن بخواهند انتقاد از دولت را کش بدهند و متهم به ناکارآمدی کنند. آنها از یک سو فشار می‌آورند که نیاز به ترمیم کابینه است اما از سوی دیگر اقدامات دیگری انجام می‌دهند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: این افراد مایل هستند حواشی را کش بدهند تا بتوانند دولت را به حاشیه ببرند و تمرکز دولت برای خدمت‌رسانی را برهم بزنند.

میرزایی گفت: آنها می‌خواهند مسایل و مشکلاتی که برای دولت بوجود می‌آید، ادامه داشته باشد. امیدوارم بعد از اینکه به وزرای جدید رای داده شد و تکلیف وزراتخانه‌ها مشخص شد با توجه به مشکلات جدی که کشور دارد و تهدیداتی که متوجه اصل نظام است به سمت تعامل و همکاری برویم و هر کسی به سهم خود بتواند کمک کند.

منبع: اعتمادآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها