آزادی 54 زندانی جرایم غیرعمد در اسلامشهر

نیکوکاران استان تهران 54 نفر از زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد در شهرستان‌های رباط کریم، از ابتدای سال تا پایان شهریورماه در اسلامشهر و بهارستان را آزاد کرده اند.

آزادی 54 زندانی جرایم غیرعمد در اسلامشهر

منوچهر رحمانی با اشاره به آمار آزادی Freedom زندانیان در استان تهران گفت: در نیمه نخست سال جاری، ۲۳ نفر از زندانیان اسلامشهر که ۲۲ نفر مرد و یک نفر زن بود، چهار میلیارد و ۱۰۴ میلیون و ۵۲ هزار تومان بدهکار بودند، آزاد شدند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران افزود: ۲۶ نفر زندانی Prisoner جرایم غیرعمد نیز در شهرستان بهارستان، مبلغ چهار میلیارد و ۴۵۵ هزار و ۵۶۰ هزار تومان و ۵ نفر زندانی نیز در شهرستان رباط کریم، مبلغ ۹۵ میلیون و ۳۲۵ هزار تومان بدهی داشتند.

وی ادامه داد: از این مبلغ ۳۵۸ میلیون و ۳۷۳ هزار تومان در اسلامشهر، ۷۰ میلیون و ۱۲۸ هزار تومان در بهارستان و ۲۰ میلیون و ۱۳۳ هزار تومان توسط خود شاکیان که خواستار رسیدن به حق خود و آزادی زندانی و بازگشت به جامعه بودند، بخشیده شد.

رحمانی همچنین گفت: نیکوکاران تهرانی که همیشه خود پیگیر نجات زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد هستند، در مناسبت‌های مختلف مذهبی بیش از ایام دیگر، با کمک‌های خود تمام یا قسمتی از بدهی آنان را پرداخت می‌کنند و در این راه نقش اساسی را بر عهده دارند. بخش دیگر کمکها، مربوط به تسهیلات بلند مدت بانک‌های عامل ملی، تجارت، رفاه و صادرات با سود کم، صندوق خسارت‌های بدنی و موافقت دستگاه‌های قضایی با اعسار زندانیان نیازمند است.

رحمانی با اشاره به دیدگاه والای انسانی اسلام و ائمه اطهار در خصوص مهلت به بدهکار معسر و کمک به آزادی آنان گفت: اعتقاد نظام اسلامی بر این است که زندان Prison نباید محل نگهداری بدهکاران کم توان باشد، در این خصوص، ستاد دیه همواره، سعی در آزادی زندانیان بی بضاعت با جرایم غیرعمد را داشته، در این زمینه نیکوکاران می‌توانند در تمام ایام سال، با واریز مبالغ هر چند اندک به این طرح کمک نموده تا گام‌های اصلاح و تربیت با توانمندی بیشتر برداشته شود.

بنا به این خبر، خیرین جهت اهدای کمک‌های مالی و آزادی زندانیان نیازمند واجد شرایط جرایم غیرعمد می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۸۸۸۶۱۸۷۰ و یا مراجعه حضوری به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، نبش اعرابی ۶، پلاک ۲۵، طبقه سوم و همچنین به سایت نمایندگی ستاد دیه استان تهران (نشانی www.tehipro.ir) و یا لینک اطلاع رسانی @tehipro با فعالیت‌های این نمایندگی و نیز نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

منبع: رکنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها