سردار زاهدیان خبر داد

کشف 403 تن انواع مواد مخدر توسط نیروی انتظامی در سال جاری

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از کشف 403 تن انواع موادمخدر توسط نیروی انتظامی در سال جاری خبر داد.

کشف 403 تن انواع مواد مخدر توسط نیروی انتظامی در سال جاری

سردار مسعود زاهدیان‌ رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر در حاشیه همایش بررسی ابعاد مختلف تولید و انحراف پیش‌سازه‌ها که امروز(دوشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایران به عنوان پرچمدار‌ مبارزه با موادمخدر در جهان به شمار می‌آید.

وی افزود: مسئله بُغرنج‌ تولید موادمخدر در افغانستان هر سال پیچیده‌تر شده است و از سال 2001 میلادی که نیروهای غربی برای امنیت و مبارزه با موادمخدر در افغانستان حاضر شده‌اند، تولید 175 تنی موادمخدر امروز به 9 هزار تن رسیده است و این نشان می‌دهد نه تنها اقدامات این کشور مؤثر‌ نبوده، بلکه به نظر به نوعی در افزایش تولید نقش داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: باید برنامه‌های پیشگیری را ارتقا دهیم و تجهیزاتی که در معابر و قاچاق شکل می‌گیرد، تأمین شود.

وی ادامه داد: جامعه جهانی تا به امروز برای تأمین نیازهای مبارزه با موادمخدر در ایران کاری نکرده است و ایران نیز به کمک‌های ناچیزی در مواقع خاص بسنده‌ کرده است.

سردار زاهدیان‌ تصریح کرد: هر زمانی موضوع تحریم‌ها مطرح شده کمک‌های جهانی محدودتر شده است و در بسیاری از موارد خدمات و امکاناتی که باید در اختیار کشورها‌ قرار دهند، آن را سلب کرده‌اند.

وی ادامه داد:به تنهایی و با عزم و نیتی‌ که یک مسلمان دارد، جامعه ایرانی را از گذشته تاکنون‌ در جهت خواسته‌های خوب نقش‌آفرینی‌ کرده‌ایم و با همین نیت نیز در زمینه مبارزه با مواد مخدر پیش خواهیم رفت.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر با اشاره به تحریم‌های دولت آمریکا در خصوص تأمین تجهیزات مواد یاب‌ گفت: تجهیزات را از قبل خریداری کرده‌ایم و تحریم‌هایی که هم‌اکنون اعمال شده است بر ما اثری نخواهند گذاشت.

وی افزود: امیدوارم دولت آمریکا تحریم‌ها را کاهش دهد، چراکه دولت ایران توانایی کشف موادمخدر را دارد و آن‌ها باید با این کار متحمل جمع‌آوری کیلو، کیلوی‌ مواد مخدر در اروپا و آمریکا باشند.

سردار زاهدیان‌ تصریح کرد: حدود 403 تن انواع موادمخدر توسط نیروی انتظامی در سال جاری کشف شد که این رقم در سطح جهانی بی سابقه بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها