مرگ سه عضو یک خانواده بر اساس یک غفلت

غفلت مرد خانه در نصب شیلنگ خوراک‌پزی جان همسر دو فرزند خردسال او را در دم گرفت و افزون بر ایراد خسارت به شانزده خانه، مادر و دختری را در همسایگی‌شان اسیر آتش کرد.

مرگ سه عضو یک خانواده بر اساس یک غفلت

نامش را شاید بتوان گفت یک لحظه غفلت، یک حادثه غیر منتظره، هر چه هست هیچ عمدی در آن نبوده، لحظه ای که ۲۱ دی ماه ۹۱ رخ داد، دقایقی که تنها پایان یک خانواده را به همراه داشت. زمستان بود و سرمای جانسوز دی ماه به مغز و استخوان خانواده مسعود هم رسیده بود. در صبح زمستانی دی ماه بود که مسعود در پی درخواست همسرش با عجله و بدون دقت کافی نسبت به نصب اجاق گاز کوچکی در آشپزخانه می کند و بعد از این کاربه محل کار خود می رود.

همین عجله برای رفتن به محل کار و نصب سریع اجاق گاز کوچک در آشپزخانه نشت گاز را به همراه داشت. میزان نشت گاز به قدری بود که همسر و فرزند خردسالش امکان باز کردن حتی دربهای خانه را پیدا نکرده و هر دو بی‌هوش شده و تجمع گاز در خانه سه طبقه‌ و البته مستهلک این خانواده در نهایت با عامل برق خانه منتهی به یک انفجار سنگین در محل اسکان آن‌ها می‌شود.

میزان خسارت مالی اگرچه پایین گزارش نشده اما به دلیل شناخت همسایگان از وضعیت مالی آقامسعود کسی بابت ایراد ضرر به خانه‌شان از او شکایت نکرده اما همسایه دیوار به دیوار آن‌ها که مادر و دختری ۶ ساله هستند به دلیل هزینه‌های سنگین درمانی و پزشکی ناشی از سوختگی درجه دو در ناحیه صورت، گردن، قفسه سینه و پا به طرح دعوا می‌پردازند.

طبق تحقیقات ستاد دیه فرد نامبرده جز خانه‌ای در یکی از مناطق محروم استان خراسان رضوی که هنوز شرایطش به وضع سابق خود هم بازنگشته است، فاقد هر گونه اموال منقول و غیرمنقول است تا با فروش آن بتواند از عهده این بدهی برآید.

قاضی رسیدگی‌کننده به این پرونده با بررسی شرایط لازم و استماع نظر شاهدان در نهایت آقامسعود را به پرداخت دیه‌ای معادل ۲۶۵ میلیون تومان محکوم می‌کند که علی‌رغم تلاش این فرد در تامین ۱۵ میلیون تومان اما بابت الباقی این محکوم‌ٌبه مسبب حادثه در نهایت بعد از ۶ سال از وقوع ماجرا راهی زندان‌های مرکزی مشهد می‌شود.

این حادثه که به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی جان سه نفر را گرفت و از ناحیه سر، گردن و پا موجب مصدومیت شدید یک مادر و دختر شد، حاصل یک لحظه عجله ای بود که هیچ عمدی در آن نبود.
نیکوکارانی که تمایل دارند در جریان آزادی این بدهکارِ غیربزهکار مشارکت کنند، می‌توانند با روابط عمومی ستاد دیه کشور به شماره ۱۵ ــ ۸۸۹۱۶۰۱۲ تماس حاصل نمایند.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها