خانه تکانی شهردار تهران در آستانه خروج از بهشت

شهردار تهران این روزها در آستانه جدایی از خیابان بهشت است و مانند باقی سیاستمداران به عزل و نصب‌های دقیقه نودی روی آورده است.

خانه تکانی شهردار تهران در آستانه خروج از بهشت

به گزارش خبر فوری ٬ این هم شده است راهکار تازه سیاستمداران به محض اینکه رفتنشان از یک موسسه دولتی قطعی می‌شود معاونان و نزدیکان خود از منظر فکری و سیاسی را بر مسند قدرت می‌نشانند.


البته این جابجایی‌های دقیقه نودی پیشتر در روحیه محمود احمدی نژاد - به عنوان رییس جمهور و شهردار- و محمد باقر قالیباف - به عنوان شهردار- هم دیده شده بود. سال 89 از برکناری منوچهر متکی هنگامی که برای سفر کاری به سنگال رفته بود بگیرید تا استخدام‌های فله‌ای در بانک شهر و موسسه همشهری در روزهای آخر شهرداری قالیباف.


حالا انگاری این روحیه به شهردار کنونی تهران ، محمد علی افشانی هم منتقل شده است. هرچند که تا چند روز پیش رفتن افشانی از ساختمان خیابان بهشت قطعی نشده بود اما امروز با اعلام معاون حقوقی رییس جمهور مشخص شد که قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل حال شهرداران می‌شود و افشانی تنها چند روز دیگه شهردار تهران می‌ماند.


اما افشانی که گویا تازه از ابتدای هفته رفتن خود از مسند شهرداری را باور کرده است به جابه‌جایی نیروها و عزل و نصب‌های دقیقه نودی اقدام کرده است. سوالی که در این مقطع به ذهن مخاطب خطور می‌کند این است که چرا مقام مسئولی مانند شهردار تهران که از آمدنش مدت زیادی است که گذشته اکنون به تغییر و تحولات درون سازمانی روی آورده؟


در ادامه به تعدادی از این تغییر و تحولات که این روزها جنجال زیادی در رسانه‌ها ایجاد کرده است می‌پردازیم.


روابط عمومی نخستین مکانی که باید تغییر می‌کرد


اولین عزل مربوط به عزل مدیر روابط عمومی شهرداری تهران بود. محمدعلی کریمی که پیشتر هم مدیر روابط عمومی بانک مرکزی بود. چند روز بعد از برگزاری مراسم روز تهران و انتقاداتی که ابراهیم امینی یکی از اعضای شورای شهر تهران به نحوه مدیریت مراسم به او وارد کرده بود برکنار شد. این نوع برکناری البته بی شباهت به برکناری منوچهر متکی وزیر اسبق خارجه کشور در زمان محود احمدی نژاد انداخت.


کریمی روز جمعه در توییتر خود نوشت: در حالیکه در روز تعطیل کاری با جمعی از روزنامه نگاران مهمان شرکت ملی نفتکش در بندرعباس بودم، خبر عزل خود را در رسانه‌ها دیدم.
هرچند که بعدتر مشخص شد که کریمی در حین انجام ماموریت کاری نبوده و طبق گفته خودش روز تعطیل خودش را پشت سر می‌گذاشته است اما این نوع برکناری و بدون اطلاع قبلی خیلی هم به مذاق کریمی و اطرافیانش و البته رسانه‌های بی‌طرف خوش نیامد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی وقایع اتفاقیه، اکنون پوریا سوری که پیشتر سابقه ریاست مرکز ارتباطات سازمان میراث فرهنگی را در کارنامه کاری خود داشت به عنوان مدیر روابط عمومی شهرداری تهران منصوب شد.


معاون برنامه ریزی هم رفت


دومین نقل و انتقالی که امروز قطعی شد و زمزمه‌های آن پیشتر شنیده شده بود مربوط به معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران بود. صبح امروز افشانی معاون خود در امور برنامه ریزی و توسعه شهری را برکنار کرد و سکینه اشرفی را که پیشتر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی سیستان و بلوچستان بود امروز به جای حجت الله میرزایی نشاند.


به گفته برخی رسانه‌ها، در جلسه‌ای که شهردار تهران با حجت الله میرزایی داشته است به وی اعلام کرده یک هفته فرصت دارد تا از سمت خود کناره گیری کند در غیر این صورت او را برکنار خواهد کرد.

آنها بیایند مسئول می‌ماند


در پایان و به عقیده متخصصان علوم سیاسی باید گفت، عزل و نصب دقیقه آخری نشان می‌دهد مسئول علاقه‌مند است که همچنان با نصب نیروهای مورد اعتماد خود به نوعی تفکر خودش را در سیستم دولتی که در آن بوده جاری و ساری نگه دارد. به هرحال مسئول تازه، هنگامی که جایگزین شود زمان زیادی لازم دارد تا تغییر و تحول صورت دهد و این دقیقا همان زمانی است که عزل و نصب‌های دقیقه نودی قبلی چاره ساز است.

منبع: روزنامه آنلاین وقایع اتفاقیه

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها