امسال ۳۷ نفر در حوادث ترافیکی درون شهری یزد فوت شدند

رئیس پلیس راهور استان یزد از فوت ۳۷ نفر در حوادث ترافیکی درون شهری یزد در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

امسال ۳۷ نفر در حوادث ترافیکی درون شهری یزد فوت شدند

سرهنگ محمد پورشمس صبح امروز در همایش فرهنگ ترافیکی در یزد با اشاره به اینکه یزد با معضل جدی موتورسواران نا ایمن مواجه است، اظهار داشت: درصد قابل توجهی از تلفات رانندگی درون شهری مربوط به موتورسواران است.

وی با اشاره به اینکه اغلب موتورسواران حداقل ایمنی را رعایت نمی کنند، افزود: کلاه ایمنی لازمه اصلی موتورسواران است اما متاسفانه درصد بسیار کمی از موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده می کنند و این امر سبب می شود تا در هنگام بروز تصادف، اغلب راکبان با وارد آمدن ضربه به سر، جان خود را از دست می‌دهند.

پورشمس بیان کرد: متاسفانه اغلب موتورسواران را نیز جوانان و حتی نوجوانان تشکیل می دهند و ۷۰ درصد موتورسوارانی که در حوادث ترافیکی در درون شهر یزد جان خود را از دست داده اند در گروه سنی ۱۰ تا ۴۰ سال هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد آمار فوت شدگان حوادث ترافیکی درون شهری یزد در نیمه نخست سال جاری را ۳۷ نفر اعلام کرد و افزود: درصد قابل توجهی از این افراد، راکبان یا سرنشینان موتور سیکلت‌ها بوده اند.

وی یادآور شد: عابران پیاده نیز سهم قابل توجهی از فوت شدگان حوادث ترافیکی درون شهری را دارند به نحوی که از ۳۷ نفر فوت شده در نیمه نخست امسال، ۱۰ نفر عابر پیاده بوده اند که بر خلاف موتورسواران، اغلب عابران پیاده در سنین میانسالی یا کهنسالی و بالای ۵۰ سال هستند.

پورشمس با اشاره به اینکه عدد ۳۷ برای آمار فوت شدگان درون شهری یزد بالا است، خاطرنشان کرد: البته همین میزان نیز نسبت به سال گذشته از کاهش ۱۰ درصدی برخوردار بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با نهادینه سازی فرهنگ ترافیکی و رعایت مسائل ایمنی از سوی رانندگان و راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده، بتوانیم شاهد کاهش بیش از پیش حوادث رانندگی و ‌آمار فوت شدگان این حوادث در استان یزد باشیم.

منبع: مهر

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها