گفت‌وگوهای دو کره‌ برای احیای همکاری اقتصادی

کره‌شمالی و کره‌جنوبی امروز دوشنبه برای گفت‌وگو درباره گام‌های آتی در توافقشان برای احیای همکاری اقتصادی دیدار کردند و پیونگ‌یانگ خواستار

گفت‌وگوهای دو کره‌ برای احیای همکاری اقتصادی

مذاکرات مذکور که در روستای پانمونجوم به رهبری چو میونگ-گیون، وزیر اتحاد سئول و ری سون گوون، رئیس کمیته اتحاد مسالمت‌آمیز کره‌شمالی که در حوزه فرامرزی فعالیت دارد، برگزار شد.

وزیر اتحاد کره‌جنوبی پیش از خروج از منطقه غیر نظامی‌شده به خبرنگاران گفت: ما در مرحله بسیار حساسی در خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره و پیشرفت روابط دو کره هستیم و همچنین یک نشست دیگر میان کره‌شمالی و آمریکا را در دستورکار داریم.

وزارت اتحاد کره‌جنوبی اعلام کرد، هدف از نشست امروز مذاکره درباره گام‌های آتی پس از برگزاری سومین نشسست در ماه گذشته میان مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی و کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی بوده است. رهبران دو کره درباره از سرگیری همکاری اقتصادی شامل ارتباط مجدد خطوط راه‌آهن و جاده‌ها توافق کردند. کره‌شمالی همچنین اعلام کرد که برای همیشه تاسیسات موشکی مهم را در حضور کارشناسان خارجی تعطیل می‌کند.

وزیر اتحاد کره‌جنوبی پیش از نشست امروز گفته بود، قصد دارد به همراه رئیس کمیته اتحاد مسالمت‌آمیز کره‌شمالی برای نهایی کردن زمان مذاکرات آتی رایزنی کند. این مقام ارشد کره‌شمالی هم در آغاز این نشست به خبرنگاران گفت: این مذاکرات باید "نتیجه‌ای واقعی" به وجود آورد نه اینکه فقط بر "روابط عمومی" تاثیر بگذارد.

این نشست در بحبوحه نگرانی‌های آمریکا از گرم‌ شدن روابط میان این دو همسایه و احتمال تاثیرگذاری آن بر مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای و برنامه موشکی کره‌شمالی انجام می‌شود. به گفته وزیر خارجه کره‌جنوبی، توافق نظامی میان دو کره که مون و کیم در نشست سوم خودشان آن را تایید کردند، با "نارضایتی" مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا همراه شد.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها