خرید نفت کره جنوبی از ایران به صفر رسید

آمارهای گمرکی نشان می دهد، در آستانه آغاز تحریم های آمریکا علیه ایران در ماه نوامبر، خرید نفت کره جنوبی از ایران در ماه سپتامبر برای اولین بار در طی 6 سال گذشته به صفر رسیده است.

خرید نفت کره جنوبی از ایران به صفر رسید

آمارهای گمرکی حاکی است، آخرین بار خرید نفت ماهیانه کره جنوبی از ایران در سپتامبر 2012 صفر شده بود.

کره جنوبی، یکی از خریداران عمده آسیایی نفت ایران از ماه جولای به دلیل نامشخص بودن سرنوشت معافیت از تحریم های ضد ایرانی ترامپ، بارگیری نفت ایران را متوقف کرده است.

دولت کره جنوبی در طی ماه های گذشته سرگرم مذاکره با مقامات دولت آمریکا برای معاف کردن شرکت هایش از تحریم های نفتی علیه ایران بوده است. در طی دور قبلی تحریم های آمریکا علیه ایران که در فاصله سال های 2012 تا 2015 رخ داد، کره جنوبی توانست با کاهش میزان خرید، واردات از ایران را همچنان ادامه دهد.

یک مقام آمریکایی در اوایل ماه اکتبر گفته بود، واشنگتن به شکل فعالانه ای در حال بررسی اعطای معافیت به کشورهایی است که خرید نفت خود از ایران را کاهش داده اند.

صادرات نفت ایران در طی ماه های گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. در 9 ماهه نخست سال جاری میلادی، کره جنوبی خرید نفت خود از ایران را نسیت به مدت مشابه سال قبل 49.1 درصد کاهش داده و به 7.15 میلیون تن رسانده است.

در مجموع، پنجمین وارد کننده بزرگ نفت جهان، در ماه سپتامبر 10.83 میلیون بشکه نفت وارد کرده که این رقم 11.8 درصد کمتر از 12.28 میلیون تن یک سال قبل است.

خرید نفت کره جنوبی از عربستان نیز در ماه سپتامبر با 6.9 درصد کاهش نسبت به یک سال قبل به 3.41 میلیون تن رسیده است.

منبع: تسنیم

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ایرانی
    0

    رفتار متقابل شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها