۱۲ کاروانسرای تاریخی اصفهان به مکان اقامت گردشگران مذهبی تبدیل شد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: ۱۲ کاروانسرای تاریخی استان با همکاری سرمایه گذار بخش خصوصی و میراث فرهنگی شهرستان ها به مکان هایی برای اقامت گردشگران مذهبی تبدیل شد.

۱۲ کاروانسرای تاریخی اصفهان به مکان اقامت گردشگران مذهبی تبدیل شد

حجت الاسلام رضا صادقی با اشاره به این مطلب اظهار داشت: هزینه مرمت هر کارونسرا بین دو تا هفت میلیارد بوده است.

وی تاکید کرد: با همکاری بخش خصوصی ۲۵ حمام تاریخی استان نیز به منظور میزبانی از زائران جهت فعالیت های رستوران و تفریح مرمت و بازسازی شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه اصفهان از نقش مهم امامزادگان در شهرهای مذهبی مانند آران و بیدگل به عنوان منشا امر خیر و قرآنی نام برد و اظهار داشت: وجود بیش از ۴۰ امامزاده در آران و بیدگل و قبور شهدا در جوار این امامزادگان موجب شده آران و بیدگل به عنوان شهر نمونه قرانی در کشور مطرح باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۶۷ وقف جدید به تعداد موقوفات استان اصفهان به مبلغ شش میلیارد تومان اضافه شده و پیش بینی می شود این آمار تا پایان سال به بیش از ۲۰۰ موقوفه برسد.

صادقی از برگزاری رویداد مهم مسابقات کشوری قرآن و معارف در اصفهان خبر داد و گفت: سال آینده در مهرماه مسابقات کشوری به میزبانی اصفهان برگزار می شود لذا همه دستگاه باید برای برگزاری این مراسم باشکوه اداره اوقاف را یاری کنند.

منبع: مهر

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها