بنزین از چه زمانی دو نرخی می‌شود؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اما برخی از اقدامات دولت و وزارت نفت مانند بی‌توجهی به سامانه هوشمند کارت سوخت از جمله مواردی بود که باعث افزایش مصرف سوخت و قاچاق بنزین شده است.

بنزین از چه زمانی دو نرخی می‌شود؟

هدایت‌الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سامانه هوشمند کارت سوخت با هدف کاهش و مدیریت مصرف بنزین ایجاد شده بود،گفت: با اجرای این طرح مصرف بنزین مدیریت و کاهش یافت و از طرف دیگر جلوی قاچاق سوخت گرفته شد. همین اتفاقات باعث کاهش واردات بنزین شد.

وی افزود: اما برخی از اقدامات دولت و وزارت نفت مانند بی‌توجهی به سامانه هوشمند کارت سوخت از جمله مواردی بود که باعث افزایش مصرف سوخت و قاچاق بنزین شده است.

راهکار‌های یک نماینده برای جلوگیری از قاچاق "بنزین"

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: البته کاهش ارزش پول ملی که سبب اختلاف قیمت بنزین در کشور ما با کشور‌های همسایه شده در افزایش قاچاق بنزین نیز بی‌تأثیر نیست.

خادمی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط به وجود آمده و شدت افزایش مصرف بنزین احیای کارت سوخت پیش‌بینی می‌شد، اضافه کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که دستور 2 نرخی شدن قیمت بنزین هم به دستگاه‌های ذیربط صادر شده است.

نماینده مردم ایذه و باغملک با بیان اینکه احتمالا ظرف 2 الی 3 ماه آینده کارت سوخت احیا شده و قیمت بنزین 2 نرخی شود، اظهار داشت: براساس این طرح یک نرخ بنزین (قیمت فعلی) و با سهمیه مشخص عرضه می‌شود و یک نرخ با قیمت آزاد برای کسانی که مصرف بیشتری دارند، عرضه می‌شود.

منبع: تسنیم

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • امیر
    0

    خوبه... دارین مقدمات نابودی خودتونو فراهم میکنید...

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      خسته شدیم از گرانی از این ور دلار از این ور بنزین

    • کاربر ناشناس
      0

      تحملشه داریم پول اب وبرق وگاز وبنزین دوبله کنید یک شغل واسه همه مردم اضافه میشه با دومتر طناب .خدایی هم هست .این پولا را از مردم فقیر میگیرین واسه آقا بابک کم نیاره

    • نیما ز
      0

      واقعا شب میخوابن صبح یهتصمیم جدیدمیگیرن فکرمردم بیچاره رونمیکنن

    • کاربر ناشناس
      0

      واقعا شب میخوابن صبح یهتصمیم جدیدمیگیرن فکرمردم بیچاره رونمیکنن

    • امیر حسین
      0

      شما که هرکاری دلتون میخاد انجام میدید واصلا من نوعی و امثالهم را در نظر نمیگیرید که چگونه زندگیمان میگذرد کسی هم جلو دارتون نیست لااقل اگه به این ملت شریف وپاک نیم نگاهی نمی اندازید به آخرت خود فکر کنید این بود دولت تدبیر وامید حیف آن رشادتها ی مردان واقعی در جنگ تحمیلی واقعآ حیف خدا آخر وعاقبتمان را خیر کند

    • علی احمد
      0

      دولتیان ومسوولین چراهمیشه ناتوانی خودرادرکنترل مرزها به ارزان بودن قیمت بنزین ربط می دهیددرهمه ی کشورهاقیمت ها خیلی ارزانترازایران است پول ایران ارزش نداردمردم چه گناهی دارندکه تاوان بی تدبیری اینهارابدهند.

  • بابک.م
    0

    بله دیگه..نفستون از جای گرم بلند میشه.مردم برای مایحتاج اولیه و امرار معاش روزمره هزار تا گرفتاری و بدبختی دارن ، شماها هم در این هرج و مرج بیاین بنزین رو هم گرونتر کنید..یهو نفس این مردم بیچاره رو بگیرین تا هم خودتون راحت تر بتازونید و هم مردم یهو راحت شن.والا شرم هم چیز بدی نیست..حتی قد یه ارزن

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      کسی که حقوق بالا داره میگیره چه میفهمه مردم چه جوری زندگی میکنند. این نمایندگان دلسوز ما !!! توصیه میکنم این ۶۰لیتر رو هم خودشون بردارن تا من در روستا قاچاق نکنم. خاک برسر کسی که این فکر ش هست !!.

    • عباس
      0

      جای سوال است که مگر میشود از روزنه ای این حجم سوخت خارج گردد ولی دست اندر کاران امنیتی اعلام کنند از ورود مواد مخدر و قاچاق جلوگیری میشود ؟ !!! آیا هر روزنه ای قابلیت ورود و خروج اقلام ممنوعه را ندارد ؟ و اگر دارد این اتفاق دوطرفه نیست؟ آیا اگر زمینه خرید سوخت در کشور همسایه‌‌‌ (افغانستان و یا هر کشور دیگر)وجود دارد بهتر نیست بصورت قانونی از طریق خود دولت و با قیمتی مناسبتر صورت پذیرد و در آمد ناشی از آنرا صرف ملت بیچاره کرد ؟ و آیا و آیا و آیا و ...

    • اسحق مداح
      0

      باگران شدن بنزین موج دیگری از گرانی شروع میشود

    • حمید
      0

      اینجاست که شا عرمیگه گاوماشیرنمی دادماشاا. ه به شاشش

  • کاربر ناشناس
    0

    آیا یک شوک قیمتی دیگر به علت گرانی سوخت بطبع حمل و نقل و.... در راه است؟

  • یزدان
    0

    اگه قیمت بنین بالا برود ۵۰درصد ایرانیان نان هم دیگه نمیتونند بخورند چون گرانی ۱۰۰۰برابرمیشود...دولت روحانی شما که بی لیاقت هستید باعث کاهش ارزش پول ایران شدید .چرا فشارش رابه مردم تحمیل میکنید .ننگ برتو اون دولتت

  • حسن
    0

    باز کم کم اون نرخ آزادی که اعلام میکنن تک نرخی میشه

  • بهلول
    0

    باید این شعر راخواند .کجایی ای شهیدان خدایی

  • مجیب
    0

    عامل قاچاق سوخت بی ارزشی پول مادرمقابل پول پاکستان وافغانستان است چراخودتون رامی پیچونید.طرف یک زامیادمیگیره و۱۲بشکه گازوییل میزنه ماشین روبابارش تحویل طرف پاکستانی میده و۱۵میلیون سود میکنه به همین سادگی دریک روز،این وسط قربانی اون دست افرادهستندکه درقاچاق سوخت نقشی ندارندچراکه ازطرفی دراین مناطق پول بادآورده زیادمی شودوازطرف دیگردولت بجای اینکه جلوقاچاق رابه روش صحیح بگیردتصمیم به افزایش قیمت وپایین آوردن سهمیه می کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها