مدال نقره المپیک کشنده است!

نشریه تایمز در گزارشی خواندنی از متوسط عمر برندگان مدال‌های مختلف المپیک پرده برداشته است.

مدال نقره المپیک کشنده است!

جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که در المپیک مدال نقره می‌گیرند زودتر از افراد برنده نشان طلا فوت می‌کنند، زیرا این گروه از ورزشکاران معمولا نمی‌توانند بر ناراحتی و ناامیدی خود غلبه کنند.
کاترین گراینگر یکی از ورزشکاران تیم اعزامی بریتانیا بود که در المپیک سال ۲۰۰۸ به مدال نقره دست یافته بود که این مدال برای او به مصابه یک فقدان و ناراحتی بزرگ در دلش مانده بود و به زعم خودش برای فائق آمدن به این ناراحتی، به ۴ سال زمان و کسب مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن نیاز داشته است.
حالا نشریه تایمز ادعا می‌کند مدال طلایی که کاترین ۶ سال قبل در خانه به دست آورد می‌تواند ۲ سال به عمر او اضافه کند. اما جالب اینجاست که افرادی که مدال نقره و رتبه دوم المپیک را کسب می‌کنند حتی از برندگان رتبه برنز هم عمر کوتاه تری دارند.
آدریان کالویج محقق این تحقیق مدعی شد برندگان مدال نقره فشار زیادی را در طول زندگی تحمل می‌کنند و همیشه استرس دارند در زندگی نیز نتوانند اول شوند. همچنین افراد برنده برنز نیز همیشه در تلاش برای اجتناب از قرار گرفتن در رتبه چهارم در دیگر اتفاقات زندگی خود هستند.
این مطالعه از زمان آغاز بازی‌های ادوار جدید المپیک، میزان مرگ و میر بین برندگان همه مدال‌های المپیک ایالت متحده را مورد بررسی قرار داد و نتایج موید آن است که افرادی که مدال نقره را به دست آورده اند، عموما ۲ تا ۴ سال کمتر از ورزشکاران برنده مدال طلا یا برنز زندگی کرده اند.

منبع: خبرورزشی

1515

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها