رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با خبرفوری:

جان دانش‎آموزان در خطر است/ برای بازسازی مدارس پولی نداریم

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه مدارس کشورمان فاقد استانداردهای لازم برای ارائه خدمات به دانش‎آموزان هستند ازاین رو نیازمند تدبیر جدی در این حوزه هستیم.

جان دانش‎آموزان در خطر است/ برای بازسازی مدارس پولی نداریم

سلمان خدادادی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره وضعیت نوسازی و تجهیز مدارس کشورمان باتوجه به جان باختن یک دانش‌آموز براثر ریزش آوار در یکی از مدارس کردستان اظهار کرد: بنده معتقدم که در موضوع مدارس فرسوده در کشورمان باید بدون تعارف با مردم سخن بگوییم چرا که واقعا وضعیت مدارس در کشورمان بسیار اسفناک است.

وی تصریح کرد: امروز به دلیل عدم وجود منابع کافی امکان بازسازی و ساخت مدارس جدید عملا از سوی دولت وجود ندارد و ما در این حوزه با مشکلات بسیاری روبه رو هستیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: درست است که در طی سال‎های اخیر بنیاد برکت و خیرین مدرسه‎ساز در جهت احداث مدارس نوساز و البته بازسازی مدارس فرسوده اقداماتی را انجام دادند ولی این رویکردها علی‎رغم تلاش این نهادها نتوانستند است موثر باشد.

خدادادی با اشاره به اینکه 50 درصد مدارس کشور جز بافت‎های فرسوده هستند تصریح کرد: متاسفانه باید بگویم اگر تدبیر خاصی برای مدارس فرسوده اتخاذ نشود قطعا باید شاهد از دست دادن جان بسیاری از دانش‎آموزان دیگر باشیم.

وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی بودجه قانونی را برای بازسازی مدارس در نظر گرفته است اما متاسفانه اعتباری از سوی دولت برای عملیاتی شدن این مصوبه وجود ندارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: باید خدا را شکر کنیم که بخشی از مردم در قالب خیرین مدرسه‎ساز در جهت بهبود فضای آموزشی کشور وارد عمل شدند و گرنه آمار مدارس فرسوده و غیرقابل استفاده در کشورمان بیشتر از ارقام فعلی بود.

خدادادی با بیان اینکه بعضی از مدارس کشورمان فاقد کوچکترین استاندارهای آموزشی هستند خاطرنشان کرد: در حال حاضر باتوجه به وضعیت اقتصادی کشورمان قطعا بودجه و اعتبار مالی برای بهبود وضعیت مدارس وجود ندارد و ما باید قطعا به فکر چاره و تدبیر دیگری باشیم.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها