رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه با دولت:

ذخیره یکساله کالاهای اساسی در انبارها موجود است/۵۰ میلیون نفر برای اختصاص سبد کالا شناسایی شدند

پورابراهیمی با بیان این‌که «ذخیره یکساله کالاهای اساسی در انبارها موجود است» گفت که در حال حاضر افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی قیمت کالاهای اساسی را شاهدیم در حالی که یارانه ۴۲۰۰ تومانی برای آنها اختصاص می‌یابد.

ذخیره یکساله کالاهای اساسی در انبارها موجود است/۵۰ میلیون نفر برای اختصاص سبد کالا شناسایی شدند

محمدرضا پورابراهیمی، با اشاره به جلسه روز گذشته دولت با روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: پیرو جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی قرار بود محورهای مهمی مثل تامین کالاهای اساسی، سبد کالایی، سوخت و نقدینگی بررسی شود تا در این باره جمع‌بندی صورت گیرد و هدف اصلی این بود که کار کارشناسی روی این محورها انجام شود.

وی اظهار کرد: در این جلسه وضعیت کلی کالاهای اساسی بررسی شد. خوشبختانه طبق گزارش ارائه شده از سوی دولت بخش زیادی از کالاهای مورد نیاز کشور تامین شده و ذخیره یکساله هم در انبارها موجود است. همچنین در حوزه تخصیص ارز، ۸ میلیارد دلار در شش ماهه اول سال برای کالاهای اساسی ارز اختصاص یافته که از متوسط سال گذشته بیشتر است و اطمینان خاطری را برای تامین کالاهای اساسی فراهم می‌کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت نظارت بر قیمت‌گذاری کالاهای اساسی اظهار کرد: با توجه به این‌که ارز کالاهای اساسی مبلغ ۴۲۰۰ تومان پیش‌بینی شده بنابراین افزایش قیمت این کالاها دلیلی ندارد، در حالی که در مواردی افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی را شاهد هستیم. یکی از بحث‌هایی که در این جلسه صورت گرفت این است که مابه‌التفاوت قیمت در اختیار مردم قرار گیرد چرا که یارانه ارزی خصوصا به اقشار ضعیف و کم‌درآمد اصابت نمی‌کند که البته در این باره باید کار کارشناسی صورت گیرد.

پورابراهیمی با بیان این‌که «۱۲ هزار میلیارد تومان منابع برای سبد کالایی از محل تغییر قیمت خوراک پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها پیش‌بینی شده» اضافه کرد: دولت ۵۰ میلیون نفر را در این زمینه شناسایی کرده که البته داده کاملی نیست و باید در شناسایی جمعیت دقت بیشتری صورت گیرد تا نحوه توزیع سبد کالا به شکل صحیحی انجام شود.

وی در پایان با تاکید بر این که «استفاده از ظرفیت کارت سوخت و احیای آن می‌تواند جلوی قاچاق سوخت را بگیرد»، گفت که برنامه دولت در این زمینه ظرف هفته‌های آینده اعلام خواهد شد.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • علی
    0

    تا حالا که نشان دادید شناسایی های شما غلط است. افرادی را می شناسم که وقتی یارانه من قطع شد آنها هنوز یارانه می گرفتند در حالیکه حداقل بیست برابر من درامد داشتند. لذا مادامی که به حسابهای بانکی افراد و خانواده آنها دسترسی نباشد، و مادامی که پولهای بادآورده از طریق دلالی بی جساب و کتاب باشد، شناسایی های شما اصلا اعتبار ندارد.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      خوب نیست!

  • یزدان
    0

    یارانه وگرانی را احمدی نژاد تودامن مردم فقیر ایران انداخت و باعث شد اجناس گرانتر بشود روحانی هم دنباله رو اون هست اما لیاقت وکارایی ندارد مردم دیگر قدرت خرید مایحتاج ضروری را هم ندارند مسولین بیتفاوت فقط حرف وشعار و دروغ میگویند مجلس ایران بی کفایت وبی لیاقت هست مردم دیگر روحانی را نمیخواهند ما خواهان بیکفایتی وبرکناری روحانی هستیم او هم مثل بنی صدر خیانت کرد به ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها