معاون امنیتی وزیر کشور در نشست خبری:

بدون ویزا به عراق بروید ۶ ماه حبس می شوید/ زائرین اربعین بیمه می شوند

معاون امنیتی وزیر کشور گفت: افرادی که بدون ویزا قصد حضور در مراسم اربعین را داشته باشند ۶ ماه حبس در انتظارشان خواهد بود.

بدون ویزا به عراق بروید ۶ ماه حبس می شوید/ زائرین اربعین بیمه می شوند

به گزارش خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون برگزاری مراسم اربعین امسال اظهار کرد: افرادی که بدون ویزا قصد حضور در مراسم اربعین را داشته باشند باتوجه به توافقات صورت گرفته با کشورهای عراق ۶ ماه مجازات حبس در انتظار آنها خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: توصیه ما به زائرین این است که به هیچ وجه بدون‌ ویزا در مراسم اربعین حضور پیدا نکنند.

معاون امنیتی وزیر کشور تاکید کرد: امسال طبق روال در نظرگرفته شده همه زائرین اربعین بیمه خواهند بود و ما از دولت عراق درخواست کردیم که بدون بیمه هیچ ویزایی را صادر نکنند.

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور امروز یکشنبه در جریان نشست خبری خود با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای برگزاری هرچه مطلوب‌تر مراسم اربعین اظهار کرد: مدیریت مراسم اربعین یک امر چندوجهی و حساس است و هیچ مناسبتی در سراسر جهان به حساسیت این مراسم نیست. چرا که در یک مدت ده الی پانزده روزه حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از کشور ایران وارد کشور عراق می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰ دستگاه کشور در زمینه برگزاری هرچه مطلوب‌تر مراسم اربعین گفت: در ستاد اربعین ۱۳ کمیته برای امور مختلف تشکیل شده همچنین ما در سال جاری ۳۱ ستاد استانی نیز برای مراسم اربعین تشکیل داده‌ایم؛ علاوه برا ینها، در عراق نیز ۱۳ کمیته و ۵ قرارگاه جهت برگزاری مراسم اربعین تشکیل شده است.

ذوالفقاری در ادامه با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه ۹ ماده‌ای میان ایران و عراق در رابطه با برگزاری مراسم اربعین، تصریح کرد: در تفاهم‌نامه ۹ ماده‌ای منعقد شده میان ایران و عراق تمام جزئیات مربوط به برگزاری مراسم اربعین قید شده است؛ در این تفاهم‌نامه اموری همچون روادید، خدمات، ارسال امکانات و حمل و نقل مدنظر قرار گرفته و مشکلاتی که در سنوات گذشته در مراسم اربعین شاهد آن‌ها بودیم با انعقاد تفاهم‌نامه مزبور و تمهیدات در نظر گرفته شده در ذیل آن مرتفع خواهد شد.

ذوالفقارى اظهار کرد: زائرین اربعین براى ویزا مبلغ ١٩٩ هزار و ٨٧٥ تومان به بانک عامل پرداخت می‌کنند.

وى تصریح کرد: با برنامه‌ریزى صورت گرفته با موکب داران، خدمات دهى از نظر اسکان و تغذیه، از دهم صفر تا سه روز بعد از اربعین خواهد بود.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با اشاره به اقدامات شهرداری تهران برای مراسم اربعین سال جاری گفت: شهرداری تهران همانند سنوات گذشته برای برگزاری مراسم اربعین برنامه‌هایی را تدارک دیده که امیدواریم برنامه موردنظر شهرداری تهران برای مراسم اربعین امروز در صحن شورای شهر تهران تصویب شود.

وی با اشاره به تجهیز زیرساخت‌ها برای مراسم اربعین گفت: از سال گذشته تاکنون به محور‌های مواصلاتی در مرز‌های چهارگانه، ۸۴ کیلومتر راه اصلی اضافه شده است، همچنین ایمنی مسیر‌ها و نصب علایم نیز صورت گرفته است.

ذوالفقاری با اشاره به تقویت گیت‌های پایانه‌های مرزی جهت سهولت در خروج زوار، تصریح کرد: در سه مرز مهران، چزابه و شلمچه ۲۰۰ گیت مستقر شده همچنین در مرز خسروی هم ۶۰ گیت آماده وجود دارد.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با اشاره به سایر تجهیز زیرساخت‌ها جهت سهولت در تردد زوار اربعین گفت: در مجموع ۴ مرز کشور، ۴۰۰ پارکینگ آماده شده همچنین خط لوله آب چزابه با ظرفیت تامین آب برای ۳۰۰ هزار نفر تامین شده است.

وی ادامه داد: روزانه ۴۰۰ هزاربسته آب تصفیه شده برای توزیع میان زوار اربعین تولید می‌شود؛ همچنین روشنایی و نصب برج‌های نوری در پارکینگ‌های پایانه‌های مرزی برای تامین روشنایی شب صورت گرفته است؛ علاوه بر این‌ها کناره‌گذر‌های مرز‌های مهران و چزابه برای کاهش بار ترافیکی اصلاح شده و امیدواریم در روز‌های باقیمانده آسفالت کناره‌گذر‌های مهران نیز صورت گیرد که با این کار ترافیک به وقوع پیوسته در سال گذشته در مرز مهران را شاهد نخواهیم بود.

ذوالفقاری با اشاره به موضوع ساماندهی موکب‌ها گفت: تاکنون هزار و ۹۴۵ موکب شناسنامه‌دار از سوی ستاد اربعین ساماندهی شده‌اند و همچنان درخواست‌هایی برای استقرار موکب به ستاد اربعین ارائه می‌شود.

وى بیان داشت: امسال ٢٠ دفتر و ٤ کنسولگرى در ٢٤ نقطه کشور، اقدام به صدور روادید اربعین می‌کنند.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با اشاره به شهر‌های کشور که دفاتر صدور روادید اربعین در آن‌ها دایر است، گفت: شهر‌های تهران، کرمانشاه، مشهد، اهواز، اصفهان (دو نقطه)، همدان، اراک، کرمان، یزد، مشهد، هرمزگان، قم، بوشهر، شیراز، ایلام، سوسنگرد، آبادان، اردبیل، بیرجند، گلستان، تبریز، کرج و ساری شهر‌هایی از کشور هستند که در آن‌ها دفاتر صدور روادید اربعین دایر شده است.

وی با بیان اینکه در نتیجه توافق صورت گرفته با دولت عراق ویزای اربعین به صورت انفرادی صادر می‌شود گفت: تا این لحظه ۵۵۰ هزار نفر برای دریافت ویزای اربعین ثبت نام کرده‌اند و تا امروز با توجه به استعلام صورت گرفته از سفارت عراق، ۴۶۴ هزار ویزار برای زوار اربعین صادر شده است.

ذوالفقاری با اشاره به مبلغ عوارض خروج از کشور در ایام اربعین گفت: برای زواری که از طریق زمینی به عتبات عالیات در ایام اربعین اعزام شوند عوارض خروج از کشور دریافت نمی‌شود؛ همچنین هزینه کارگزاری که در شرایط عادی صد هزار تومان است در ایام اربعین به ۱۵ هزار تومان کاهش یافته است.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها