رئیس‌جمهور قدرت برکناری شریعتمداری را ندارد

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: رئیس‌جمهور به جای نگاه به عملکرد شریعتمداری وابستگی‌های حزبی را در نظر می‌گیرد و به دلیل اینکه وی رئیس ستاد انتخاباتی‌اش بوده است قدرت کنار گذاشتن او را ندارد.

رئیس‌جمهور قدرت برکناری شریعتمداری را ندارد

ابوالفضل ابوترابی اظهار داشت: محمد شریعتمداری دو بار به مجلس دهن کجی کرد و در جلسات کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای بررسی استیضاح حضور نیافت.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس ادامه داد: آقای شریعتمداری به شدت در وزارت صنعت، معدن و تجارت ضعیف عمل کرده است و فرصت طلایی جذب سرمایه های خرد در پیش فروش خودرو و تبدیل آن به کارخانه‌های بزرگ خودروسازی را به دلیل ضعف مدیریت از دست داد.

عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی در مجلس شورای اسلامی افزود: شریعتمداری می توانست نقدینگی سرگردان را با پیش فروش خودرو و در قالب سرمایه‌گذاری در تولید جذب کند اما نتوانست این سیل ویرانگر نقدینگی را به حرکت بزرگی برای عمران و آبادانی کشور بدل کند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: رئیس‌جمهور نیز به جای نگاه واقع بینانه به عملکرد شریعتمداری وابستگی‌های حزبی را در نظر می‌گیرد و به دلیل اینکه وی رئیس ستاد انتخاباتی وی بوده است قدرت کنار گذاشتن او را ندارد.

ابوترابی گفت: امروز در کشور قحط الرجال نیست و شریعتمداری نیز به درد وزارت کار نمی خورد و انشاءالله رأی اعتماد نخواهد گرفت. باید افراد جدیدی را به بدنه مدیریتی کشور وارد کرد.

وی با ابراز تأسف از حلقه مدیریتی محدود اطراف رئیس جمهور گفت: متأسفانه فرد ضعیفی که امتحان خود را پس داده است و دارای چابکی، شجاعت و ریسک پذیری نیست از سوی رئیس‌جمهور برای وزارت رفاه معرفی خواهد شد و این وزارتخانه را نیز زمین می‌زند.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس، تأکید کرد: رئیس‌جمهور باید به سراغ جوانان، افراد پرکار و پرتلاش برود نه مثل شریعتمداری که دیگر حال کارکردن ندارد.

منبع: مهر

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کاربر ناشناس
    0

    شریعتمداری مشمول قانون بقاست!ازپستی به پست دیگرابقا میشود....قحط الرجاله!

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      دولت خوبه هنگام انتخاب کابینه علاوه برجامع الشرایط بودن وزرا،به قد وقواره وشکل وشمایل انها نیزتوجه داشته باشه اخه ایشون گروه خونی وبرازندگی این پست را ندارند۰ چه خوبه دولت درانتخاب کابینه علاوه برجامع الشرایط بودن وزرا یک امتیاز هم به قد وقواره منتخبین بدهد،اخه شکل وشمایل اقای شریتمداری به وزیر نمیخوره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها