عضو کمیسیون انرژی در گفت و گو با خبرفورری:

بنزین را به کشورهای همسایه برده و به قیمت گزاف می‌فروشند/ قاچاق با دبه‌های ۴۰ لیتری

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه بعد از نوسانات ارزی انتقال بنزین و گازوئیل به صورت قاچاق رشد چشمگیری داشته است.

بنزین را به کشورهای همسایه برده و به قیمت گزاف می‌فروشند/ قاچاق با دبه‌های ۴۰ لیتری

محمد خالدی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره افزایش قاچاق سوخت از مبادی ارزی کشورمان در طی چند ماه اخیر اظهار کرد: باتوجه به نوسانات ارزی که طی چندماه اخیر به خصوص در حوزه دلار در کشورمان حاکم بوده مشخص است که این نوسانات و تغییرات پی در پی موجبات افزایش آمار قاچاق در بخش‎های مختلف از جمله سوخت را فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت دلار در کشورمان متاسفانه سبب کاهش ارزش پولی ایران در بین کشورهای همسایه و جهان شده است از این رو عده‎ای سودجو با استفاده از این فضا در جهت قاچاق سوخت به خصوص بنزین اقدام کردند که باید صراحتا گفت در این زمینه موفق هم بودند و نهادهای مسئول در این راستا نتوانستند اقدام مثمرثمری را انجام دهند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنزین و گازوئیلی که از ایران با قیمت ناچیزی به کشورهای همسایه چون ترکیه، عراق، پاکستان و افغانستان قاچاق می‏‎شود با نرخ‎های فراتر از حد تصور فروخته می‎شود از این رو نوسانات ارزی اخیر بهترین موقعیت را برای دلالان و قاچاقچیان فراهم کرده است تا در جهت انتقال سوخت به خارج از مرزهای کشورمان وارد عمل شوند.

خالدی در ادامه با بیان اینکه قیمت سوخت و به خصوص بنزین در کشورمان به نسبت نرخ‎های جهانی در ایران بسیار ارزان است تصریح کرد: علی‎رغم اینکه عملکرد نیروهای امنیتی کشورمان در کنترل مرزها و مقابله با گروه‎های تروریستی پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار قابل قبول بوده است اما باید به صراحت بیان کرد که قاچاق سوخت از طریق مرزهای زمینی در حال انجام است از این رو قطعا باید اقدام موثری را برای مقابله با این روند انجام داد.

وی درباره اینکه نحوه انتقال سوخت به صورت قاچاق از کشورمان به راحتی و از طریق جایگاه‎های سوخت انجام می‎شود تاکید کرد: دلالان و قاچاقچیان سوخت از طریق خرید بنزین به صورت جزئی از جایگاه‎های بنزین اقدام به قاچاق سوخت می‎کنند به گونه‎ای که شاهدیم که بعضا قاچاق بنزین در دبه‎های 40 لیتری صورت می‎گیرد که اگر منطق انسانی را در این قضیه حاکم کنیم متوجه خواهیم شد که واقعا سختی انتقال و قاچاق 40 لیتر بسیار زیاد است اما سود کلان این ماجرا سبب شده تا قاچاقچیان تمام تلاش خود را برایا نتقال سوخت از کشور به بیرون از مرزها به کار بگیرند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: باتوجه به مشکلاتی که امروز در کشورمان در حوزه‎های مختلف وجود دارد قطعا انتقال سوخت از ایران به صورت غیرقانونی در بازه زمانی طولانی مدت مشکلات متعددی را برای ما رقم خواهد زد از این رو لازم و ضروری است که مسئولان کشورمان هرچه سریعتر در جهت برخورد با عاملان این موضوع وارد عمل شوند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • عبدالهی
    0

    سلام .حالا بعضیا قاچاق میکنند تقصیر ماها چیه.چرا ما کارگران بسوزیم که از روستا میخواهیم برویم سر کار هر ما 4 بار بنزین میزنیم حالا بیایند دولت به ما دو باک بنزین بدهد.

  • بهلول
    0

    بازهم آماده کردن مردم برای گرانی بنزین .اینبار فاجعه به بار میاید.مردم فقیر فقیر تر میشوند واین یک چهره زشت از مملکت ما را نشان میدهد.نگذارید اجنبی ها خوشحال بشوند

  • بهلول
    0

    مدیر جون احترام بگذار به آرا مردم

  • مهدی هاتفی
    0

    یکبار بگی مردم افزایش دلار می سوزند اون بدبختی بیست لیتر بنزین ترک موتور سینه کوه بالا میکنه خطر ازجان میخره یک لقمه بچه اش بده اگه پول داشت این کاررو نمی کرد

  • بهلول
    0

    مردم چه بکنند که قاچاق سوخت میشود دولت باید جلوگیری کند گرانی بنزین مردم را توگرفتاری میاندازد. تاوانش را مردم باید بدهند دولت مدبر باید چاره اندیشی کند که مردم به تعب نیافتند.

  • علی
    0

    آقای محترم اگربنزین قاچاق میشود جلوی قاچاق رابگیرید این توان راحتما دارید.ولیکن چون یک عده بسیارقلیل خلاف میکنند ملت که نباید باافزایش قیمت بنزین تاوان متخلفین رابدهد.ضمناباافزایش چندبرابری قیمت ارز گرانی اجناس بسیارزیاد اذیت میکند.وباطرح چنین مباحثی ناراحتی بیشتر جامعه رادامن نزنید وخدای ناکرده دشمن شادکن نباشید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها