در ادامه بافت گردی های زهرا نژادبهرام صورت گرفت؛

چرا شهرداری منطقه ۸ حتی یک معاون زن ندارد؟

زهرا نژادبهرام، عضو هیات رئیسه شورای تهران، ری و تجریش در ادامه بافت گردی های خود به منطقه 8 شهر تهران رفت تا از نزدیک در جریان بررسی مشکلات بافت فرسوده ی منطقه قرار گیرد.

چرا شهرداری منطقه ۸ حتی یک معاون زن ندارد؟

به گزارش خبر فوری ٬ گفتنی ست که در بازدیدهای نژادبهرام تحت عنوان «بافت گردی» تنها یکی از مناطق شهر برای این جریان ادامه دار و پیوسته، باقی مانده است. شاید بتوان گفت که «بهسازی محیطی» یکی از چند راهکار اصلی در این بازدیدها بوده است.

در پایان هر بازدید نشستی با شهرداران و مدیران شهری مناطق به همراه کارشناسان شهری، صورت می گیرد، در این دیدار هم این جلسه شکل گرفت و موارد زیر توسط نژادبهرام، مطرح شد؛

- در بازدید از منطقه 8 شهر تهران ، عمده ترین کمبود مربوط به کمبود فضای سبز منطقه مشاهده شد و ناحیه 3 بیشترین درگیری را با بافت فرسوده داشت. باید به لحاظ بودجه ای نوعی تعادل در منطقه ایجاد شود؛ امری که نه تنها در منطقه 8 که در تمام مناطق تهران باید انجام بگیرد؛ به این ترتیب سمت و سوی پروژه ها در تمام مناطق باید به این سمت پیش برود که حالت نامتوازن توزیع امکانات، منابع و تسهیلات را تا حدودی رفع کند.

- در منطقه 8 تهران، بیشترین نوسازی بافت فرسوده در محله وحیدیه صورت گرفته است؛ و این بیش از همه به دلیل همان بحث منزلت اجتماعی است؛ این محله بیش از سایر مناطق رونق اقتصادی داشته و درصد سکونت در آن بالاتر است؛ به همین دلیل باید پروژه های محرک توسعه را تقویت کنیم تا میل به نوسازی هم بالا برود؛ محلات منطقه 8 این قابلیت را دارند که تا حدود 80 درصد هم نوسازی شوند.

- ضریب و حجم نوسازی سبب می شود بافت ناپایدار هم پایدار به سمت پایدارشدن برود؛ در حال حاضر، مشکل عمده، وجود سرمایه گذار است و این در حالی است که مالک هم توان نوسازی و بهسازی ندارد.

- با توجه به اینکه رویکرد دولت توجه به بافت فرسوده است، توجه و مدیریت شهری هم بر این امر، استوارتر شده؛ میزان بودجه سال 97 سازمان نوسازی 4 برابر و در حوزه های متفاوت طبقه بندی شده است.

- محله های وحیدیه و لشگر دو محله پررونق زیست مسکونی و اقتصادی هستندکه توانسته اند بیش از 50 درصد بافت خود را نوسازی کنند. اما پروژه ها نیازمند ارائه خدمات بیشتری هستند و شهرداری منطقه 8 باید برنامه ریزی خود را روی پروژه های محرک توسعه تقویت فضای سبز و زیست بهتر شهروندان، قرار دهد. اینگونه با بهبود شرایط زیستی رونق و نوسازی هم افزایش پیدا خواهد کرد.

- همکاری شهروندان هم در این زمینه نقش قابل توجهی دارد چراکه مواردی هستند که بخشی از هزینه ها را شهروندان می توانند به عهده گرفته و در تسریع نوسازی و بهسازی محلات خود دخیل باشند.

- از سویی از تمامی مدیران شهری می خواهم در همکاری با سطوح متفاوت شهری، حرمت همکاران خود را نگاه داریم و اگر امکارن همکاری نداریم، ای دلیل نمی شود که حرمت ها را از بین برده و به عدالت و کرامت انسانی بی توجه باشیم. از سویی عدالت و کرامت انسانی محقق نمی شود مگر در شرایطی که تفکیک جنسیتی درآن راهی نداشته باشد.

- این خوب نیست که برای نمونه شهرداری منطقه 8، در شورای معاونینش، معاون زن نداشته باشد.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها