وقتی به نام تبیین دیدگاه های امام(ره)، پول بیت المال هزینه دعواهای سیاسی می شود

بودجه های میلیاردی رسانه های وابسته، در دست چه جریانی است؟

رسانه های دولتی و یا حاکمیتی، با بودجه های عجیب و غریب حاکمیتی، فضای رسانه ای کشور را دچار مشکل کرده اند.

بودجه های میلیاردی رسانه های وابسته، در دست چه جریانی است؟

هر یک از این رسانه ها با تزریق بودجه از نهادهای دولتی و یا حاکمیتی، بازار رسانه را مخدوش کرده و فضای رسانه ای کشور را تحت تاثیر بودجه دریافتی تغییر می دهند.

درصورتی که در نظام رسانه ای در جریان اقتصاد بازار آزاد باشد، آنگاه اقبال مخاطب از یک رسانه و کیفیت محتوا نقس اصلی در برندینگ رسانه را خواهد داشت. با این وجود اگر بودجه های دولتی این نظم اقتصادی را برهم بزند، آنگاه شاهد رشد رسانه هایی خواهیم بود که بدون پشتوانه محتوایی و با مخاطبانی حداقلی، به حیات رسانه ای خود ادامه داده و گاها با فضاسازی کاذب، به جریان رسانه ای کشور ضربه می زنند.

یکی از رسانه هایی که با بودجه دولتی در این فضا به فعالیت می پردازد، سایت جماران است. درباره بودجه این سایت انواع عددها و ارقام منتشر شده هرچند نمی توان به طور قطعی در این باره اظهارنظر کرد.

بودجه این سایت از محل موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی تامین می شود. آنطور که حبیب محمد مرادی معاون مالی ـ اداری این موسسه گفته، موسسه یادشده در سال 92 عددی بالغ بر 16 میلیارد تومان بوده است که البته در برخی اخبار غیررسمی تا 50میلیارد تومان نیز برآورد شده است.

برخی خبرها حکایت از آن دارد که از این بودجه دستکم هفت میلیارد تومان به سایت جماران می رسد. سایتی که طبیعتا باید نقش اصلی در تبیین اندیشه های امام راحل و دفاع از ولایت فقیه را برعهده داشته باشد اما در حال حاضر در اختیار جریانات سیاسی قرار گرفته که به نظر نمی رسد چندان مطابق آن رسالت تعریف شده باشد.

البته قضاوت درباره مواضع سیاسی سایت جماران و مجموعه رسانه های همسو با آن، برعهده مخاطبان است، اما سوال اینجاست که چرا باید برخی رسانه ها از محل بودجه عمومی به تبیین مواضع سیاسی بپردازند و در این میان رسانه های خصوصی که متکی به حمایت های مردمی هستند، درحاشیه قرار گیرند؟

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • بانوی ایرانی
    0

    خبر فوری 40 ساله که پول بیت المال توی جیب آخونداست و مردم روز به روز فقیرتر میشن حرف تازه ای نیست از پایگاه خبری جماران گرفته تا اون کیهان متعلق به شریعتمداری کثیف همه از یک کرباسند. شما هم قشنگ معلومه جبهه گیری سیاسی میکنی یه وقت خدا نکرده فکر نکنی مردم نمیفهمن .

    نظرات شما -
    • Alireza b
      0

      طبق آمارهای جهانی اختلاف طبقاتی و فقر مطلق بعد از انقلاب به شدت کاهش پیدا کرده ، درسته که به خاطر تحریم ها ملت تحت فشار هستن ولی وضع به کلی با پیش از انقلاب متفاوته

  • محمد
    0

    چون ضد غرب است و ضد تفکرات ان می شود بد از نظر شما؟!

  • مش سعید
    0

    در ادمه غرض ورزی های سیاسی خبر فوری میبینیم که باز به صورت گزینشی عمل نموده و تنها یکی از سایت هایی که مخالف جناح فکری و سیاسی خود بوده را انتخاب و به آن پرداخته است ای کاش فراجناحی عمل نموده و زردنامه ی لجن پراکن کیهان را که سال هاست در راستای سیاست های تل آویو قلم میزند و ارتزاق خود را از بیت المال مسلمین انجام میدهد و پول های نجومی که به این رسانه تزریق میگردد را نیز زیر ذره بین خود میبردید ولی چه کنیم که دید عینک جناحی شما تنها مخالفین فکری خودتان را در تیررس هدف قرار داده است

  • مهدی
    0

    ازخودت ورسانه های همسوت بگو؟! درجریان فیلترینگ تلگرام باانها همراه شدی ومردم رابه سمت شبکه های به اصطلاح پیام رسان بومی تشویق میکردی ودرکمال پررویی خودت همچنان درتلگرام ازبقیه فعالتر هستی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها