سه پرونده حوزه آموزش‌وپرورش در دستور کار کمیسیون اصل ۹۰

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به مفتوح بودن پرونده مدرسه پسرانه غرب تهران در این کمیسیون گفت که این موضوع با پیگیری حادثه اخیر مدرسه تاکستان و همچنین فوت دختر دانش آموز سنندجی پیگیری خواهد شد.

سه پرونده حوزه آموزش‌وپرورش در دستور کار کمیسیون اصل ۹۰

بهرام پارسایی اظهار کرد: هنوز چند روزی از وقوع حادثه برای دانش آموز دختر سنندجی و فوت وی نگذشته که شاهد اتفاقی در مدرسه تاکستان(خونگیری مشکوک از دانش آموزان مدرسه‌ای در تاکستان) بودیم که این وقایع احساسات همه را جریحه دار کرده است. ما سال گذشته هم شاهد وقایع نگران کننده‌ای در حوزه آموزش و پرورش بودیم و این در شرایطی است که ۱۳ میلیون دانش آموز در آموزش و پرورش مشغول به تحصیل هستند که با احتساب والدین و معلمین آنها ۴۰ میلیون نفر به صورت مستقیم با آموزش و پرورش سر و کار دارند.

وی با بیان اینکه «وقوع حوادث نگران کننده در حوزه آموزش و پرورش موجب خدشه دار شدن احساس امنیت والدین و دانش آموزان می‌شود»، تصریح کرد: اگر وزارت آموزش و پرورش با یک اتفاق به صورت جدی برخورد می‌کرد شاید شاهد وقوع اتفاقات ناگوار در آموزش و پرورش نبودیم. مثلا در مورد مدرسه غرب تهران علی رغم وعده‌ها برای تعطیلی این مدرسه فقط صورت مسئله پاک شد و این مدرسه با تغییر تابلو به کار خود ادامه داد. آقای وزیر هم صرفا به یک توئیت اکتفا کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس اظهار کرد: ما در ماجرای مدرسه غرب تهران تاکید کردیم که این اتفاق باید تلنگری برای انجام تحقیقات برای مدارس دیگر باشد اما متاسفانه عملکرد وزارتخانه نشان داد آنها به دنبال سرپوش گذاشتن روی این اتفاقات بودند و امروز خروجی زیربنایی ترین وزارتخانه کشور بسیار نگران کننده است. به خصوص اینکه بیش از تلاش برای حل مشکلات و مسائل تلاش برای سرپوش گذاشتن روی برخی اتفاقات و پاک کردن صورت مسئله دیده می‌شود.

پارسایی با اشاره به اینکه «پرونده مدرسه پسرانه غرب تهران هنوز در کمیسیون اصل ۹۰ مفتوح است» یادآور شد: قرار بود ما بعد از تعطیلات هفته آینده مجلس برای این پرونده تعیین تکلیف کنیم و حالا با وقوع اتفاق ناگوار برای دختر دانش آموز سنندجی و همچنین مدرسه تاکستان این موارد هم به پرونده قبلی اضافه خواهد شد و بعد از تعطیلات مجلس در دستور کار کمیسیون قرار می‌گیرد.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یادآور شد: پیش از آغاز سال تحصیلی جدید مدارس به دلیل حساسیت‌ها در این زمینه استیضاح وزیر آموزش و پرورش پس گرفته شد اما حالا از آقای روحانی می‌خواهیم به حرمت ۴۰ میلیون نفری که با آموزش و پرورش سر و کار دارند پاسخگوی نگرانی مردم باشند و در کنار معرفی وزرای جدید گزینه دیگری را برای وزارت آموزش و پرورش نیز معرفی کنند چرا که در غیر اینصورت موضوع استیضاح آقای بطحائی مجددا در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها