رئیس بانک مرکزی: برنامه های مشخصی برای حل مشکلات بانکی ،تورم و ارز داریم

همتی گفت: برای کنترل نقدینگی،تورم،مشکلات نظام بانکی و بازار ارز،باتوجه به شرایط اقتصادی کشور،برنامه های مشخصی داریم.

رئیس بانک مرکزی: برنامه های مشخصی برای حل مشکلات بانکی ،تورم و ارز داریم

رییس کل بانک مرکزی طی پیامی در اینستاگرام بر اجرای فرامین مقام معظم رهبری برای حل مشکلات کلیدی اقتصاد تاکید کرد که متن پیام به شرح زیر است:

رهبر معظم انقلاب بر اتخاذ تدابیر و تصمیمات جدی و عملیاتی برای حل 5 مشکل کلیدی اقتصاد تاکید کردند. از 5 مورد ، 3 مورد آن یعنی مشکلات نظام بانکی ، نقدینگی و تورم در حیطه مسئولیت مستقیم بانک مرکزی است.

اگر موضوع ارز را هم به آن اضافه کنیم خطیر بودن مسئولیت بانک مرکزی و اهمیت اقدامات و برنامه های آن برای اجرای فرامین رهبری را آشکار می سازد. همراهی اعضای محترم دولت در پیشبرد سیاست های بانک مرکزی و پشتیبانی دو قوه محترم دیگر، شرط اساسی فائق آمدن بر مشکلات است.

برای کنترل و هدایت نقدینگی ، کند کردن روند رشد تورم و متعاقبا کاهش تدریجی آن، اولویت بندی مشکلات در هم تنیده نظام بانکی و اخذ مجوز های لازم برای اصلاح تدریجی آن و تبدیل شبکه بانکی به موتور محرکه اشتغال و تولید و خصوصا ساماندهی بازار ارز و حرکت در مسیر نرخ ارز تعادلی ، باتوجه به شرایط اقتصادی کشور ، برنامه های مشخصی داریم که با مشورت صاحب نظران اقتصادی ، بانکی و ارزی و همراهی مدیران و کارشناسان بانک مرکزی و سیستم بانکی عملیاتی نموده و اجرا خواهیم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • حسین
    0

    واقعا باور کنیم؟ ته دلم می لرزد. خدا کند این بار وعده هاتون درست از اب در بیاد

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      من که چشمم آب نمیخوره تابوده همین بوده درستم نمیشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها