خانواده؛ مهم ترین رکن در کمک به درمان اعتیاد

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: خانواده هنگام درمان اعتیاد نقش اساسی دارند و حمایت و پذیرش فرد معتاد از طریق خانواده بسیار مهم است.

خانواده؛ مهم ترین رکن در کمک به درمان اعتیاد

سید حسن موسوی چلک رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران اظهار کرد: حمایت از افراد درگیر در چرخه مواد مخدر مهمترین اقدام برای بهبود این افراد است.

وی با بیان اینکه نبود انگیزه در افراد معتاد باعث طولانی شدن مدت درمان او می شود، عنوان کرد: در این زمینه خانواده ها نقش کلیدی و اساسی دارند و حمایت و پذیرش این افراد از طریق خانواده بسیار مهم است.

موسوی چلک افزود: در گام اول حمایت و توجه به افراد مصرف کننده موادمخدر و در گام دوم افزایش همراهی خانواده در حوزه اعتیاد می تواند منجر به شناخت و آشنایی بیشتر اعضای خانواده با فرد معتاد و رها شدن سریعتر وی از بند اعتیاد شود.

وی با بیان اینکه فرد معتاد می تواند با خود مراقبتی کمترین میزان تاثیرات منفی را پذیرا باشد، ادامه داد: در مراحل ترک اعتیادهنگامی که فرد معتاد کمترین آسیب را ببیند، احتمال موفقیتش افزایش می یابد.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با بیان اینکه گاهی از طرف خانواده فرد معتاد عنوان می شود که «هر بلایی سرش بیاید مقصر خود اوست»، بیان کرد: اگر تیم مراقبتی تشخیص دهند که خانواده ها باید در تمام جلسات آموزشی مراقبت از فرد معتاد به طور منظم شرکت کنند، خانواده باید تمایل و دقت بالایی برای شرکت در جلسات آموزشی داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها