موافقت دادگاه با آزادی کشیش آمریکایی در ترکیه

دادگاهی در ترکیه با صدور حکمی با رفع بازداشت خانگی و آزادی کشیش آمریکایی بازداشت شده در این کشور موافقت کرد.

موافقت دادگاه با آزادی کشیش آمریکایی در ترکیه

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد، دادگاهی در ترکیه اندرو برانسون، کشیش آمریکایی بازداشت شده در این کشور را به سه سال و یک ماه زندان محکوم کرد اما با توجه به مدت زمانی که او تحت بازداشت بوده، حکم داد که این کشیش آزاد شود.

پیشتر شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز و روزنامه واشنگتن‌ پست گزارش دادند که آمریکا و ترکیه به توافقی دست یافته‌اند که به موجب آن از برخی از اتهامات علیه اندرو برانسون صرف نظر می‌شود و در جلسه استماع دادگاه یا به محض اتمام آن آزاد خواهد شد.

ترامپ در واکنش به این رویداد در توییتر خود نوشت: کشیش برانسون آزاد شد. او به زودی در خانه خواهد بود!

موافقت دادگاه با آزادی کشیش آمریکایی در ترکیه

منابع ترکیه‌ای امروز (جمعه) اعلام کردند که چهار تن از شاهدان در پرونده اندرو برانسون، کشیش آمریکایی دستگیر شده در ترکیه شهادت‌های پیشین خود را پس گرفتند. با تغییر شهادت‌ها، دادستان دادگاه خواستار برداشته شدن کنترل‌های قضایی علیه اندرو برانسون شد.

پیش از این وکیل برانسون گفته بود برداشته شدن کنترل‌های قضایی علیه موکلش به این معنی است که او آزاد است تا بلافاصله خاک ترکیه را ترک کند.

پرونده کشیش برانسون که بیش از ۲۰ سال در ترکیه زندگی کرده، در روابط دیپلماتیک آنکارا و واشنگتن به چالشی بزرگ تبدیل شده که وضع تعرفه‌ها و تحریم‌هایی را علیه ترکیه به دنبال داشته است.

برانسون در سال ۲۰۱۶ و به دنبال اتهامات تروریستی زندانی شد و در ماه ژوئیه به حبس خانگی درآمد.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها