پدر صنعت موشکی اسرائیل: به احترام توان موشکی ایران کلاه از سر بر می‌دارم!

«یوزی رابین» رئیس سابق سازمان موشکی رژیم صهیونیستی و ملقب به پدر صنعت موشکی اسرائیل درباره توان مهندسان ایرانی در ساخت موشک گفته است: به احترام توان موشکی ایران کلاه از سر برمی‌دارم!

پدر صنعت موشکی اسرائیل: به احترام توان موشکی ایران کلاه از سر بر می‌دارم!

ایران پس از انقلاب به دلیل مواجه شدن با تحریم‌های گسترده از سوی کشورهای مختلف، جنگ هشت ساله و تهدید روزافزون ایران از سوی اسرائیل و آمریکا و سایر متحدین غربی، ساخت تسلیحات بومی را توسعه داد. بعد از آغاز جنگ ایران و عراق و آغاز تحریم‌های اقتصادی و نظامی علیه ایران، ایران هیچ چاره‌ای جز تکیه به صنایع نظامی خود برای تعمیر و ساخت جنگ‌افزار نداشت. وزارت دفاع ایران سرمایه زیادی را برای راه‌اندازی صنایع موشکی اختصاص داد و بعدها ایران مهمات موشکی بسیاری ساخت.

از سال 1992 به بعد ایران توانست انواع محصولات مورد نیاز نظامی خود مانند تانک، نفربر، موشک و دیگر تجهیزات نظامی را بسازد. ایران تنها کشوری در منطقه است که با توجه به تحریم های گوناگون، در همه عرصه ها متکی بر توانایی داخلی بوده و بیشتر نیازهای دفاعی خود را در چارچوب سیاست خودکفایی ملی طراحی و تولید کرده است.

خود کفایی نظامی ایران به ویژه در حوزه نظامی باعث تحسین و تعجب بسیاری از تحلیلگران و مسئولین جهان شده است. یوزی رابین مدیر اسبق برنامه موشکی رژیم صهیونیستی یکی از نظامیان کارکشته اسرائیلی است که به تحسین قدرت موشکی کشورمان پرداخته است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در بخشی از بیانات خود در اجتماع ده‌ها هزار نفری بسیجیان در ورزشگاه آزادی با اشاره به توان دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی فرمودند: "چند سال پیش از این، یک مقام صهیونیست درباره یکی از موشک‌های ما گفته بود من به احترام کسی که این موشک را طراحی کرده است کلاه از سر بر میدارم." اما یوزی به احترام کدام یک از موشک های ایران این سخن را گفت.

یوزی رابین کیست؟

نام "یوزی رابین" برای علاقمندان به مسائل موشکی در منطقه غرب اسیا نامی آشناست. او بین سالهای 1991 تا 1999 میلادی مدیریت برنامه دفاع موشکی اسراییل را بر عهده داشت و از آن زمان هم به عنوان یکی از کارشناسانی محسوب می شود که به صورت اختصاصی در بحث برنامه های موشکی و فضایی کشورمان به اظهار نظر پرداخته و مقالات مختلفی را نیز در خصوص این مسائل به رشته تحریر درآورده است. مقامات اسرائیلی از رابین به عنوان پدر موشکی اسرائیل نام می برند. مدیر اسبق برنامه موشکی رژیم صهیونیستی در 17 جولای 2015 در جریان یک سخنرانی در واشنگتن آمریکا به بررسی ابعاد مختلف و توان موشکی و فضایی جمهوری اسلامی می‌پردازد.

منبع: فارس

729

حجم ویدیو: 4.64M | مدت زمان ویدیو: 00:02:28 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی
    0

    بگویید ماشاءالله به ایران وقدرت توان دفاعی اش خدا رحمت کند شهید تهرانی مقدم را ویادش گرامی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها