تونی بلر: انگلیس برای توقف بریگزیت نیاز به رفراندوم دارد

تونی بلر، نخست وزیر پیشین انگلیس اعلام کرد، باید رفراندومی در کشور برگزار شود تا رای دهندگان بتوانند بین بریگزیت بدون توافق و یا ماندن در اتحادیه اروپای اصلاح شده انتخاب کنند.

تونی بلر: انگلیس برای توقف بریگزیت نیاز به رفراندوم دارد

در حالی که کمتر از شش ماه به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا زمان باقی مانده است، سوال‌های بسیاری درباره چگونگی خروج پنجمین اقتصاد بزرگ و قدرتمند جهان از اتحادیه اروپا وجود دارد.

برخی از اعضای حزب حاکم محافظه کار نسبت به پیشنهادات بریگزیت که توسط ترزا می‌ نخست وزیر کنونی ارائه می‌شود، ناراضی هستند.

بلر، نخست وزیر پیشین انگلیس اعلام کرد که انتظار ندارد می قادر باشد توافقی را از طریق پارلمان به دست آورد و باید یک رای گیری جدید در کشور انجام شود.

وی که در سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷ نخست وزیر انگلیس بوده است، اعلام کرد: این مساله بسیار سخت است. جایگزین‌ها بسیار بد هستند بن‌بستی در پارلمان ایجاد شده است. در طول دو سال و اندی که گذشته است شاهد بوده‌ایم که توافقی به دست نیامده است.

بلر بارها اعلام کرده است که بریگزیت باید لغو شود و انگلیس باید نظر خود را تغییر دهد.

نارضایتی‌ها از ترزا می با نزدیک شدن به زمان خروج این کشور از اتحادیه اروپا که باید تا مارس ۲۰۱۹ تکمیل شود، افزایش یافته است.

نخست‌وزیر انگلیس بر تصویب طرح خروجش در پارلمان تاکید دارد اما یک سری از هم‌ حزبی‌های او با آن موافق نیستند و بدین ترتیب، او باید به رای مثبت قانونگذاران اپوزیسیون از حزب کارگر امید ببندد که آنها هم چندان تمایلی نشان نمی‌دهند.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها