انرژی خورشیدی بهترین گزینه برای تولید برق در قم است

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امکان تولید برق به شیوه‌های مختلف در استان قم وجود ندارد و انرژی خورشیدی بهترین گزینه برای تولید برق در قم است.

انرژی خورشیدی بهترین گزینه برای تولید برق در قم است

حجت الاسلام «مجتبی ذوالنور» صبح امروز در آیین افتتاح پست 63 کیلوولت منطقه بنیاد قم اظهار کرد: استان قم یک استان ویژه با ویژگی‌های خاص است، سالانه 20 میلیون زائر در این استان حضور می‌یابند هم‌چنین از 100کشور دنیا در قم سکونت دارند و هرگونه فراز و نشیب در قم، انعکاس جهانی دارد.


وی افزود: از نظر منطقه جغرافیایی هم استان قم دارای ویژگی‌های خاصی است و از این جهت امکان تولید برق به شیوه‌های مختلف وجود ندارد و انرژی خورشیدی بهترین گزینه برای تولید برق در استان است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به ویژگی‌هایی که تولید این انرژی دارد، باید استقبال لازم از بخش خصوصی انجام گیرد، هزینه تولید برق در انرژی خورشیدی بیشتر از شیوه‌های دیگر است و سرمایه‌گذاران نباید نگرانی در خصوص فروش برق تولیدی خود داشته باشند.

وی ادامه داد: برای واردات پنل‌های انرژی خورشیدی مشکلاتی وجود دارد که دولت باید مساعدت‌های لازم را انجام دهد، دولت می‌تواند برای واردات این پنل‌ها ارز 4200 تومانی اختصاص دهد، چون کنترل ارز در این بخش کاملاً قابل کنترل است و بازدهی بسیار مناسبی هم دارد.

ذوالنور تصریح کرد: استان قم در زمینه آب نیز مشکلاتی دارد، اگر مدیریت سد کوچری که آب استان را تأمین می‌کند به آب منطقه‌ای تهران واگذار شود، استان دچار مشکل می‌شود و باید مدیریت در اختیار خود استان باشد.

وی گفت: جمعیت استان قم در حال انتقال به شهرک پردیسان است و این قسمت به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف نیاز دارد تا با مشکلات کمتری مواجه شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص پروژه شبکه فاضلاب پردیسان هم خاطرنشان کرد: طبق جلساتی که برگزار شد، 20 میلیارد تومان توسط نمایندگان استان قم که از طریق مجلس در اختیار آنان قرار گرفته بود برای این پروژه اختصاص یافت و بنا شد دو برابر آن توسط دولت تأمین شود تا شبکه فاضلاب پردیسان ایجاد شود که امید می‌رود هرچه زودتر این اعتبارات اختصاص داده شود تا مشکل فاضلاب این منطقه برطرف شود.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها