مسئولان فکری برای گورستان‌های بی‌حساب یاسوج کنند

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد خواستار چاره اندیشی برای گورستان‌های بی حساب و کتاب در یاسوج شد و گفت: قبرستان‌های قومی و غیر مکانیزه سبب شده دسترسی ثبت احوال به فوت شدگان سخت باشد.

مسئولان فکری برای گورستان‌های بی‌حساب یاسوج کنند

محمدعلی تقوی اظهار داشت: انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر از جمله شهرداری یاسوج در زمینه گورستان‌های بی حساب و کتاب قومی و طایفه‌ای در این شهر چاره‌ اندیشی کنند.

وی خواستار ساماندهی و مکانیزه کردن آرامستان‌های یاسوج، دهدشت و دوگنبدان شد و افزود: انتظار داریم واحدهای بهداشتی و خانه‌های بهداشت روستایی برای ثبت به موقع وقایع حیاتی همکاری کنند.

تقوی با بیان اینکه 6 اداره ثبت احوال در مناطق مختلف استان برای ده گردشی ثبت وقایع حیاتی خودرو ندارند، عنوان کرد: در سال 92 تنها 8 دفتر خدمات پستی نسبت به ارائه خدمات ثبت احوال اقدام می‌کردند که هم اکنون این تعداد به 45 دفتر رسیده است.

وی ابراز کرد: برای تهیه و تامین تجهیزات سخت افزاری در راستای استقرار سازمان الکترونیک با هدف گسترش دولت الکترونیک، ارائه خدمات مکانیزه، راه اندازی و استفاده از سامانه‌های ارائه خدمات هویتی 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم که در صورت تخصیص این میزان اعتبار ثبت احوال استان 10 سال جلو می‌افتد.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد افزود: این اداره در 7 شاخص اختصاصی عملکرد بالای 100 درصد داشت ولی در جشنواره شهید رجایی استان حائز رتبه نشد که در این زمینه از سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلایه داریم.

تقوی تصریح کرد: پروژه پوشش ثبت وقایع حیاتی و استفاده از مشارکت بین بخشی دستگاه‌های اجرایی و تشکیل شبکه اعلام و یاوران ثبت با هدف امکان ارائه آمار وقایع حیاتی در بازه زمانی مختلف و رصد تغییرات و حرکات جمعیتی در حوزه ثبت ولادت و فوت اجرایی شده است.

وی ایجاد و راه اندازی سامانه برخط و مکانیزه ثبت وقایع ولادت و فوت در بیمارستان‌های اصلی را خواستار شد و گفت: اعتبار لازم برای خرید تجهیزات لازم شامل چاپگر شناسنامه، رایانه، خودرو و تعمیرات ساختمان نداریم.

منبع: تسنیم

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها