قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۷/۰۷/۱۸

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.20 درصد کاهش به 1187 دلار و 44 سنت رسید. قیمت فلز زرد در جلسه گذشته 1.2 درصد کاهش داشت.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۷/۰۷/۱۸

بیشترین افت یک روزه از اواسط ماه اوت را به ثبت رساند. قیمت طلای آمریکا امروز با 0.06 درصد افزایش به 1192 دلار و 20 سنت رسید.

دیوید مرجر، مدیر بخش تجارت فلزات گرانبهای موسسه های ریج فیوچرز در این باره گفت: «احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره در آمریکا، تاثیرات مثبت جنگ تجاری و افزایش آشفتگی ها در (بازارهای نوظهور) را در بازار طلا خنثی کرده است.»

افزایش نرخ بهره موجب بالا رفتن ارزش دلار و رشد سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا می شود و هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش می دهد.

ارزش دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز و تحت تاثیر رشد سوددهی اوراق قرضه دولت این کشور به بالاترین رقم در طی 7 هفته گذشته رسید.

جیم ویکوف، تحلیلگر موسسه کیتکو گفت: «وضعیت آشفته بازارهای بورس موجب محدود شدن تمایل سرمایه گذاران برای فروش طلا می شود و در عین حال تقویت دلار جلوی افزایش بیش از حد قیمت ها را می گیرد.»

نوسان قیمت طلا در طی یک ماه و نیم گذشته تنها 3.4 دلار بوده که به عقیده برخی از تحلیلگران ناشی از توازن برقرار شده در بازار مابین عواملی همچون نگرانی از رشد بازارهای نوظهور و فشارهای تورمی حاصل از افزایش قیمت نفت است. برخی دیگر از تحلیلگران می گویند، خرید در صورت کاهش بیشتر قیمت ها، خرید فیزیکی طلا افزایش خواهد یافت.

منبع: تسنیم

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها