نماینده مردم کرمانشاه در گفت و گو با خبرفوری:

بازگشایی مرز خسروی برای اربعین قطعی نیست/ عراقی ها هنوز پاسخ روشنی ندادند

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: بازگشایی مرز خسروی برای مراسم اربعین امسال هنوز قطعی نشده و ما منتظر اعلام نظر عراقی ها در این راستا هستیم.

بازگشایی مرز خسروی برای اربعین قطعی نیست/ عراقی ها هنوز پاسخ روشنی ندادند

احمد صفری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اینکه آیا مرز خسروی برای عبور زائرین اربعین حسینی بازگشایی خواهد شد اظهار کرد: زیرساخت های مدنظر برای تردد زائرین مراسم اربعین در مرز خسروی از سوی نهادهای مربوطه تهیه شده است اما هنوز عراقی ها درباره اینکه امکان استفاده از این مرز در مراسم اربعین امسال وجود دارد صحبتی نکردند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی بسترهای لازم برای استفاده از مرزخسروی در مراسم اربعین وجود دارد و جای هیچ نگرانی نیست اما قطعا عملیاتی شدن این فرآیند نیازمند اعلام نظر کشور مقابل یعنی عراق است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مرز خسروی از نظر امنیتی دارای هیچ مشکلی نیست تصریح کرد: تمامی امکانات و‌ تدابیر طبق استاندارهای جهانی در مرز خسروی برای تردد مسافران وجود دارد از این رو جای هیچ نگرانی نیست و ما امیدواریم امکان تردد مسافران از مرز خسروی با توجه به حجم زائرین مراسم اربعین فراهم شود.

صفری اظهار کرد: رایزنی های و اقدامات لازم از سوی مقامات کشورمان در وزارت کشور، وزرات خارجه و‌ سایر نهادها پیرامون بازگشایی مرز خسروی صورت گرفته است از این رو‌ ایران منتظر اعلام نظر عراقی ها درباره این موضوع است.

وی با بیان اینکه عراقی ها علت خاصی را برای عدم بازگشایی مرز خسروی اعلام نکردند تاکید کرد: زائرین که قصد حضور در مراسم اربعین را دارند بدانند که امکان استفاده از مرز خسروی برای مراسم امسال هنوز قطعی نشده است از این رو از سایر مرزها برای حضور در عراق به منظور تردد استفاده کنند.

نماینده مردم کرمانشاه خاطرنشان کرد: ما امیدواریم با توجه به فرصت باقی مانده مقامات عراقی با توجه به درخواست ایران هرچه سریعتر درباره بازگشایی مرز خسروی اعلام نظر کنند تا اقدامات لازم در جهت تردد مسافران صورت گیرد اما متاسفانه هنوز هیچگونه نامه و پاسخ شفافی از سوی مقامات عراقی به ایران در این راستا ارائه نشده است.

صفری تصریح کرد: قطعا اگر مقامات عراقی طی یکی دو روز اخیر درباره بازگشایی مراسم اربعبن اعلام نظر کنند تمامی بسترها برای بازگشایی مرز خسروی وجود دارد و مردم به راحتی می توانند از این مرز برای حضور در مراسم اربعین استفاده کنند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مش سعید
    0

    جالبه که الان چندین ساله همین ایام خبر بازگشایی این مرز رو میدن بعد میگن داریم رایزنی میکنیم ! آخرشم میگن نشد ایشالا سال بعد!!! من نمیدونم تو وزارت خارجه یعنی یک مدیر درست و حسابی پیدا نمیشه بفرستن مذاکره کنه این قضیه رو بالاخره جمع کنه؟!! آخه مگه چیه که چندسال این مذاکرات طول کشیده و هرسال زائرینم به انتظار نشستن ببینن ماحصل تلاش این مدیران خستگی ناپذیر!!! کی به ثمر میرسه. واقعا که....

  • محسن
    0

    کارهرساله شونه باج خواهی می کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها