پیش بینی تولید ۴۰۰ هزار تن تولید ماهی در کشور طی امسال

قاسمی گفت: پیش بینی این است که همان حدود 400 هزار تنی که سال گذشته داشتیم را داشته باشیم، از سوی دیگر جمعیت به میزانی افزایش نیافته است که بخواهیم بگوییم کمبود تولید در کشور داشتیم.

پیش بینی تولید ۴۰۰ هزار تن تولید ماهی در کشور طی امسال

ارسلان قاسمی،مدیرعامل اتحادیه تکثیر،پرورش و صادرات آبزیان ایران درباره تولید محصولات شیلاتی گفت: اتفاق ویژه ای در زمینه تولید نیفتاده است. در برخی از محصولات افزایش کمی هم در تولید داشته ایم. اینکه فکر کنیم گرانی بازار فعلی به دلیل وضعیت نا به سامان تولید است یا تولید نکرده ایم نیست. پیش بینی این است که حدود 30هزار تن میگو تولید کنیم. نزدیک به حدود 400هزار تن هم انواع ماهی تولید کنیم که هر کدام از این ها تا حدی افزایش تولید داشته اند.

وی ادامه داد: پیش بینی این است که همان حدود 400 هزار تنی که سال گذشته داشتیم را داشته باشیم، از سوی دیگر جمعیت به میزانی افزایش نیافته است که بخواهیم بگوییم کمبود تولید در کشور داشتیم.

قاسمی بیان کرد:هر ساله نزدیک به 90درصد میگوی صادراتی ایران به بازار های جهانی صادر می شود. میزان صادرات ماهی هم نسبت به سال گذشته افزایش نیافته است که بخواهیم بگوییم،صادرات باعث کاهش حجم ماهی و میگو در ایران باشیم.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر،پرورش و صادرات آبزیان ایران افزود: در سامانه کار، برخی از همکاران از این تسهیلات استفاده کرده اند. اما به شکلی که ما تصور می کردیم تسهیلات می تواند تحول اساسی ایجاد کند رخ نداده است. در مجموع از حدود 12هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی نزدیک به 3هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است. یعنی نزدیک به 28درصد تسهیلات جذب شده است. اشکالات ممکن است از سیستم بانکی، اطلاع رسانی و... باشد. مقرر شده بود، شرایط بانک ها برای پرداخت تسهیلات ساده باشد اما اخبارها حکایت از این دارد که اخبارها خیلی هم ساده نیست. برخی از روستاییان هم امکان ثبت نام ندارند.

منبع: تسنیم

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها