عضو کمیسیون شوراهای مجلس:

ظریف کارآزموده‌تر شده است لذا هیچ تضمینی نداد

علیرضابیگی گفت: روز تصویب CFT سخنانی از آقای ظریف شنیدیم که اگر به حافظه مان برگردیم پیش‌تر در مورد برجام مطرح شده بود. با این تفاوت که وزیر خارجه درباره برجام تضمین داده بود، اما این بار کارآزموده‌تر شده و تضمینی نداد.

ظریف کارآزموده‌تر شده است لذا هیچ تضمینی نداد

احمد علیرضابیگی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی، در واکنش به تصویب لایحه CFT در مجلس اظهار داشت: در فرآیند تصویب CFT مشابه آنچه که در برجام رخ داده بود تکرار شد همان طور که دولت آسایش و امنیت اقتصادی مردم را به تصویب برجام گره زده بود این بار نیز همان وعده‌ها را نسبت به این لایحه اعلام کرد.

وی تصویب لوایح مورد اصرار دولت را بهانه‌هایی برای جبران ناکارآمدی قوه مجریه برشمرد و افزود: قابل پیش بینی است که پس از تصویب این لوایح دولت بخواهد ناکارآمدی‌های خود را به نحو دیگری توجیه کند چرا که در حال حاضر نمی‌تواند شرایط اقتصادی کشور را مدیریت کند.

علیرضابیگی با تاکید بر اینکه غرب نیز به تصویب این لوایح بسنده نکرده و در آینده موضوعات موشکی، حقوق بشر و سایر موضوعات را مطرح خواهد کرد، یادآور شد: تمامی این موضوعات قابل پیش بینی است و صرفا افرادی که نمی‌توانند این مسائل را پیش بینی کنند گرفتار ساده اندیشی می‌شوند و تصور می‌کنند که تصویب چنین لوایحی می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای بر اقتصاد کشور به جای بگذارد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به صحبت‌های وزیر خارجه در دفاع از لایحه CFT تاکید کرد: در روز تصویب این لایحه حرف‌های عجیب و غریبی از آقای ظریف شنیدیم صحبت‌هایی که اگر به حافظه تاریخی خود مراجعه کنیم می‌بینیم پیش‌تر در مورد برجام مطرح شده بود. تنها تفاوت این صحبت‌ها این بود که وزیر خارجه درباره برجام تضمین داده بود، اما این بار کارآزموده‌تر شده و تضمینی نداد.

وی در پایان با تاکید براینکه برجام امروز ماهیت مشخصی نزد ملت ایران دارد و گواهی بر ناکارآمدی‌های دستگاه دیپلماسی کشور است. خاطرنشان کرد: جای تاسف است نمایندگانی که نسبت به شفافیت آراء وکلای ملت از خود حساسیت نشان می‌دهند و مانع این موضوع می‌شوند به اینکه نظام سلطه به سرکردگی آمریکا در پوشش FATF بخواهد در جریان فرآیند‌های اقتصادی جمهوری اسلامی قرار گیرد رای می‌دهند.

منبع: دانشجو

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها