فواید شگفت انگیز ماساژ پا و رفلکسولوژی

ماساژ کف پا به بهبود بیماری های مثل فشار خون، ناراحتی کبد و میگرن بسیار کمک کننده است و رفلکسولوژی پا فواید بینظیری برای داشتن یک خواب آسوده نیز دارد.

فواید شگفت انگیز ماساژ پا و رفلکسولوژی

13 مورد از مزایا و فواید جالب توجه ماساژ پا و رفلکسولوژی

مزایای ماساژ پا و رفلکسولوژی شامل کمک به کنترل فشار خون، تقویت حساسیت عصب، بهبود سطح انرژی، بهبود گردش خون، کمک به بهتر خوابیدن، بهبود عملکرد کبد، درمان میگرن و سردرد، سرعت بخشیدن به خوب شدن زخم، درمان آرتریت، مفید برای افسردگیمی شود و کمک می کند تا تورم پاها کاهش یابد.

اگر شما نظرسنجی از قسمت های بدنتان که با آنها خوب رفتار نمی شوند، انجام دهید، احتمالا پاها در بالای لیست قرار می گیرند. چه چیزی باعث این سوال شد؟ آخرین زمانی که با پاهای خود خوب رفتار کردید و آنها را یک ماساژ ملایمی دادید، چه زمانی بود؟ قطعا اخیرا نبوده.

ماساژ پا و رفلکسولوژی چیست؟

معرفی ماساژ پا و رفلکسولوژی، شیوه هایی است که می تواند به حفظ سلامتی پا و بدن شما به طور کلی کمک کند - از آنجایی که پا در طول زندگی فشار بسیاری را تحمل میکند. رفلکسولوژی پا یک عمل بسیار قدیمی است که مربوط به چینی ها می باشد، جایی که اعتقاد بر این بود که مناطق خاصی از پاها با سایر ارگان های بدن متصل هستند و می توانند به سلامت آنها کمک کنند.

اعتقاد بر این است که کف پاها دارای نقاط خاصی هستند که با تحریک آنها می توان بدن را بهبود بخشید. رفلکسولوژی و ماساژ پا در حال حاضر معمولا در طب مکمل استفاده می شود، زیرا بسیار امن است و به احتمال زیاد به نفع شماست ؛ برخی از مزایای استفاده از رفلکسولوژی و ماساژ پا چیست؟ پاسخ را در ادامه این بخش از سلامت نمناک خواهید خواند.

1. کمک به کنترل فشار خون از فواید ماساژ پا:

در حالی که ممکن است ما ادعاهای بزرگی را مطرح نکنیم که رفلکسولوژی به طور دائمی فشار خون بالا را درمان می کند، اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد هنگامی که به طور منظم انجام می شود، می تواند فشار خون سیستولیک شما را کاهش دهد.

به احتمال زیاد این به لطف توانایی اش برای کاهش استرس و کمک به شما برای استراحت کردن است. کورتیزول یک عامل شناخته شده برای فشار خون بالا است، بنابراین هر کاری که می توانید انجام دهید تا آن را کاهش دهید تا به سلامت رگ های خونی شما کمک شود.

2. تقویت حساسیت عصب از فواید ماساژ پا:

به نظر می رسد که رفلکسولوژی و ماساژ پا در افراد خاصی که دارای عملکرد عصبی ضعیفی هستند، مفید می باشد برای مثال افراد مبتلا به فشارخون بالا یا دیابت ممکن است عوارض ناشی از نوروپاتی را تجربه کنند که منجر به از دست رفتن احساس در مناطقی از بدن، به خصوص پاها و بازوها می شود.

این اتفاق در پاها بیشتر است و می تواند با ماساژ بهبود یابد و به طور مستقیم باعث تحریک نقاط رفلکس در پایین پاهای شما شود. رفلکسولوژی همچنین می تواند به بهبود جریان خون در این مناطق کمک کند، که می تواند باعث بازگشت عملکرد برخی از این اعصاب شود.

3.فواید ماساژ پا و بهبود سطح انرژی:

اعتقاد بر این است که رفلکسولوژی کمک می کند تا عملکرد چندین اندام دیگر بهبود بخشیده شود، بسیاری از افراد گزارش کم شدن میزان و سطوح انرژی و سوخت و ساز بدن خود را می دهند و اینکه با این درمان بهبود می یابند. با بهبود عملکرد بسیاری از اندام های جانبی، پردازش مواد غذایی به احتمال زیاد به کارآیی بیشتری می انجامد و به عنوان یک نتیجه مثبت در انرژی افزایش می یابد.

4. بهبود گردش خون از فواید ماساژ پا:

به نظر می رسد که یکی از شناخته شده ترین مزایای رفلکسولوژی کف پا، توانایی آن در بهبود جریان خون در سراسر بدن است. گردش خون بهبود یافته به اکسیژن رسانی موثرتر سلول ها و بهبود سریع تر بعد از کار یا آسیب می انجامد.

5. فواید ماساژ پا و کمک به تقویت خواب :

به لطف تواناییشان در بهبود عملکرد سیستم عصبی تاثیرگذار هستند و همچنین به نظر می رسد که باعث تقویت انتقال دهنده های عصبی می شود که می تواند خواب های راحت و خوبی را در پی داشته باشد. رفلکسولوژی اغلب به دنبال کمک به مدیریت بیخوابی و کمک به بازگرداندن ریتم طبیعی روزانه بوده است.

6. بهبود عملکرد کبد یکی از فواید ماساژ پا:

تقریبا هر چیزی که شما در دهان خود قرار می دهید باید قبل از وارد شدن به گردش خون سیستماتیک، از طریق کبدتان منتقل شود به همین دلیل تحمل کردن کبد سخت است و نیاز به پشتیبانی برای کارکردنش به طور مطلوب در همه زمان ها دارد.

هر گونه کاهش عملکرد کبد می تواند منجر به انباشت خطرناک مواد زائد شود که در این صورت توسط ارگان حذف می شود. رفلکسولوژی می تواند به تنظیم مجدد مقادیر بالای آنزیم های کبدی کمک کند و اطمینان حاصل کند که مواد به صورت مؤثر متابولیزه می شوند و بدن شما را ایمن نگه می دارند.

7. درمان میگرن و سردرد از فواید ماساژ پا:

میلیون ها نفر در سرتاسر جهان از سردردها و میگرن های غیر قابل تحمل رنج می برند، که اغلب به داروها نیاز دارند ؛ با این حال، این روش ایده آل نیست، زیرا این داروها می توانند عوارض جانبی بدی را به همراه بیاورند.

رفلکسولوژی کف پا می تواند به کاهش درد ناشی از میگرن کمک کند، با کاهش اثر کورتیزول هورمون بر عروق خونی ما، باعث کاهش تنش عضلانی می شود و کمک به آرامش می کند. اغلب موارد سردرد و میگرن به علت فشارهای شدید فشار و یا کمبود خواب اتفاق می افتد که برای هر دو مورد رفلکسولوژی می تواند به شما کمک کند.

8. افزایش دادن سرعت بهبود زخم ها از فواید ماساژ پا:

رفلکسولوژی قادر به بهبود گردش خون است همانطور که قبلا ذکر شد، پس هنگامی که با یک سیستم عصبی کارآمد که به سرعت به سیستم ایمنی مصل می شود و کار می کند، نیاز به واسطه های تخصصی ایمنی، بهبود می یابند. البته، هرچه روند کارآمدتر باشد، بهبودی شما سریع تر خواهد بود.

9. درمان آرتریت با ماساژ پا و فوایدش:

در حالی که بسیاری از افراد برای آرتریت عضلانی ماساژ را توصیه می کنند، اما رفلکسولوژی به دلیل کاهش نیاز به واسطه های درد شناخته شده را مانند پروستاگلاندین ها، کاهش می دهد، پس فرآیندهای التهابی نیز کاهش می یابند.

بنابراین، حتی اگر آرتریت بر روی مچ دست شما تاثیر بگذارد، رفلکسولوژی کف پا نیز به کاهش درد شما کمک خواهد کرد. افرادی که به طور منظم از رفلکسولوژی استفاده می کنند تا 40٪ علائم دردشان کاهش می یابد و نیاز به داروی کمتری پیدا می کنند.

10. ماساژ پا مفید برای افسردگی:

در حالی که افسردگی اغلب ناشی از اختلالات سطوح انتقال دهنده عصبی است، عدم خواب یا اضطراب بالا و سطوح استرس موجب ایجاد حالت مشابه افسردگی نیز می شوند. دو بار در هفته انجام ماساژ کف پا و رفلکسولوژی می تواند به کم کردن این علائم کمک کند، به ویژه هنگامی که تحت استرس بالایی هستند.

در درمان زنان یائسه که ممکن است لزوما نیازی به داروی قوی نداشته باشند، این روش بسیار موثر است و تنها راه طبیعی برای بهینه سازی هورمونی و مواد شیمیایی مغز است.

11. سینوزیت مزمن از فواید ماساژ پا:

در حالی که میگرن ها به رگ های خونی خلفی زیر سطح پوست سر تقسیم می شوند، گرفتگی سینوسی نیز توسط یک مکانیزم مشابه ایجاد می شود ، بیشتر شبیه این است که شما از آلرژی فصلی یا آسم رنج می برید.

تنفس سخت تر می شود و شما قادر به انجام فعالیت بدنی نخواهید بود. رفلکسولوژی کف پا می تواند به کاهش علائم سینوزیتکمک کند، به شما این امکان را می دهد که راحت تر نفس بکشید و مجبور نباشید همیشه دارو استفاده کنید.

12. ماساژ پا کمک کننده به کاهش تورم کف پاها :

کف پا می تواند به دلایل مختلفی از جمله فشار خون بالا، نارسایی قلبی، بیماری کلیوی و حتی حاملگی متورم شود. بدون در نظر گرفتن علت، شما نیاز به پیدا کردن راهی برای حذف مایع اضافی که در پاهایتان جمع شده است،دارید.

ماساژ کف پا در طی بارداری برای این دلیل توصیه می شود، زیرا هر چیزی که باعث افزایش گردش خون می شود به طور کلی به کاهش تورم پا کمک می کند؛ رفلکسولوژی، علاوه بر بهبود گردش خون، باعث افزایش ادرار و افزایش عملکرد کلیه می شود، بنابراین تعادل نمک بدن بهینه می شود.

13. کاهش علائم PMS از فواید ماساژ پا:

بسیاری از زنان علائم PMS را قبل از دوره قاعدگی ماهانه خود تجربه می کنند که با اختلالات عاطفی، تحریک پذیری و خستگی مواجه می شوند. در حالیکه رفلکسولوژی کف پا، درمان این نشانه ها نیست، بلکه کمک به مقابله با آنهاست، اغلب باعث کاهش شدت آنها و کوتاه شدن طول مدت آنها می شود.

منبع: نمناک

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها