کشت و صنعت مغان را به ثمن بخس فروختند

مسعود پزشکیان گفت: خریدار کشت و صنعت مغان این مجموعه را با حدود 60 کیلومتر زمین به ثمن بخس خریداری کرده است.

کشت و صنعت مغان را به ثمن بخس فروختند

وی افزود: این مجتمع یکی از مجتمع‌های بزرگ منطقه است اما خریدار آن پیش از این اعلام ورشکستگی کرده و مالیات خود را پرداخت نمی‌کند، چگونه مجتمع بزرگی با این امکانات به این فرد فروخته شده است.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه سازمان خصوصی‌سازی و سازمان امور مالیاتی که هر دو از زیرمجموعه‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی هستند با یکدیگر هماهنگی‌های لازم را انجام نداده بودند، تصریح کرد: عدم ارتباط بین شبکه‌ها معضل بزرگی در کشور ایجاد می‌کند.

وی همچنین با اشاره به حضورش در سازمان امور مالیاتی برای بازدید از نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی کشور گفت: سیستم داده‌های کشور باید جامع‌تر، شامل‌تر و کامل‌تر شود چرا که در ساختار کنونی افراد باید اطلاعات را خود ارائه دهند اما باید سیستمی ایجاد شود که حاکمیت اطلاعات را در این سیستم ثبت کند.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه باید در سیستم مشخص شود که چه افرادی قادر به پرداخت مالیات بوده و افرادی قادر به پرداخت مالیات نیستند، افزود: حاکمیت باید به افرادی که قادر به پرداخت مالیات نیستند، کمک کرده و به آنها باید یارانه پرداخت شود.

وی با تأکید بر اینکه سیستم داده‌ای کشور باید اصلاح و کامل شود، ادامه داد: موضوع یارانه‌ها، تخفیف‌ها، رانت‌ها، مالیات‌ها، رشوه‌ها، قاچاق‌ها و زمین‌خواری‌ها در این سیستم داده‌ای شفاف می‌شود تا شخصی نتواند فرار مالیاتی و تخلف قانونی انجام دهد که برای تحقق چنین امری به اقدامات بیشتر نیاز است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه مقرر شد سازمان امور مالیاتی پیشنهادات خود را برای تکمیل سیستم داده‌ها ارائه دهد و این پیشنهادات در جلسه‌ای دیگر بررسی شود، اظهار داشت: باید مشخص شود که نواقصی که در دولت برای ایجاد این هماهنگی وجود دارد، چیست.

منبع: تسنیم

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها