استعفای شجاعانه؛ انتخاب صندلی قدرت یا خدمت به مردم

انتظار می رود با خروج افراد سالخورده از چرخه مدیریتی کشور فرصت لازم برای جایگزینی نیروهای جوان فراهم شود، البته اگر قرار باشد جای خالی نیروهای بازنشسته با لابی گری و رانت پر شود باید انتظار شکست بیشتر نظام اداری را داشت.

استعفای شجاعانه؛ انتخاب صندلی قدرت یا خدمت به مردم

قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی ۶ شهریور ماه در مجلس شورای اسلامی به تصویب و در تاریخ ۲۱ شهریور ماه به تائید شورای نگهبان رسید و علی لاریجانی ، رئیس مجلس هم آن را در روز شنبه ۲۴ شهریورماه در نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام حسن روحانی ، رئیس جمهوری، این قانون را برای اجرا ابلاغ کرد.

در همین راستا کمپین #استعفای_شجاعانه به ابتکار خبر فوری کلید خورد. کمپینی که کاربران با هشتگ سازی در آن معتقدند وزیران و مدیرانی که شامل چنین قانونی می شوند شجاعت به خرج دهند و پیش از برکناری استعفای خود را اعلام کنند.

انتظار می رود با خروج افراد سالخورده از چرخه بوروکراسی و مدیریتی کشور فرصت لازم برای جایگزینی نیروهای جوان و کارآمد فراهم شود، البته اگر قرار باشد جای خالی نیروهای بازنشسته با لابی گری و رانت توسط مسئولان در نهادها و دستگاه‌های مختلف پر شود باید انتظار شکست و از کارافتادگی بیشتر نظام اداری را داشت.

در واقع قانون جدید اگر درست و دقیق اجرایی شود و نیروهای موثر و معتقد به نظام جمهوری اسلامی فارغ از تنگ نظری، ارتباطات سیاسی، خانوادگی و باندی بکار گرفته شوند گامی اساسی در راستای تحرک بیشتر تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها و اجرایی شدن آن ها خواهد بود.

15

حجم ویدیو: 12.07M | مدت زمان ویدیو: 00:03:17 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها