افزایش ۱۳ درصدی ظرفیت خوابگاهی دانشگاه امیرکبیر

افزایش ۱۳ درصدی ظرفیت خوابگاهی دانشگاه امیرکبیر

رئیس دانشگاه امیرکبیر با تأکید بر اینکه طی دو سال گذشته ۱۳ درصد ظرفیت خوابگاه‌های این دانشگاه افزایش پیدا کرد، گفت: با وجود تلاش‌هایی که در حوزه خوابگاهی دانشگاه امیرکبیر انجام شد اما همچنان به استانداردهای لازم دست نیافته‌ایم و لازم است بخش‌های غیردولتی توجه ویژه‌ای در این حوزه داشته باشند.

به گزارش ایسنا، دکتر معتمدی در افتتاحیه خوابگاه دخترانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر که امروز برگزار شد این دانشگاه را یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور توصیف کرد و افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی توانسته جایگاه مناسبی را در کشور به دست بیاورد و در رتبه‌بندی‌های داخلی نیز جزو دانشگاه‌های اول و دوم برتر باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: براساس برنامه‌ راهبردی تدوین شده در دانشگاه قرار بر این است که دانشگاه صنعتی امیرکبیر جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار بگیرد که البته دستیابی به این جایگاه نیازمند برنامه‌ریزی و پشتوانه قوی است که البته طی چند سال اخیر در این راستا حرکت کرده‌ایم.

دکتر معتمدی خاطر نشان کرد: یقینا نمی‌شود دانشگاه برتر و معتبر دنیا باشیم ولی خوابگاه‌ها استاندارد نباشند چرا که دستیابی به جایگاه برتر علمی و آموزشی باید در همه ابعاد به پیشرفت و توسعه رسید و متوازن‌سازی به طور یکسال در این ابعاد اتفاق می‌افتد.

وی تأکید کرد: متأسفانه دانشگاه امیرکبیر از لحاظ خوابگاه و فضای فیزیکی مشکلات زیادی دارد و هنوز ما نتوانستیم استانداردهای لازم را در این زمینه به دست بیاوریم چرا که به دلیل قرار گرفتن در وسط بافت شهری امکان توسعه فیزیکی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: دانشگاه امیرکبیر بهترین استعدادهای کشور را در حوزه آموزشی، پژوهشی و... جذب می‌کند. اگر در زمینه خوابگاه‌ها و استانداردسازی آن نتواند عدالت را رعایت کند بنابراین در دستیابی به اهداف خود موفق نخواهیم شد.

دکتر معتمدی خاطر نشان کرد: وضعیت خوابگاه‌های دانشگاه امیرکبیر به گونه‌ای است که اگر بخواهیم ظرفیت استاندارد در خوابگاه‌ها رعایت شوند باید به عده زیادی از دانشجویان خوابگاه اختصاص ندهیم که البته این راهکار نیز به دلیل اینکه بسیاری از دانشجویان از شهرستان در این دانشگاه حضور دارند امکان پذیر نیست.

رئیس دانشگاه امیرکبیر خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود ۱۰ تا ۱۲ نفر دانشجو در هر اتاق یا سالن خوابگاهی اقامت دارند که این وضعیت در مسائل رفاهی و تحصیلی دانشجویان اثرگذار خواهد شد.

او در پایان با تأکید بر اینکه طی دو سال گذشته ۱۲ تا ۱۳ درصد ظرفیت خوابگاهی این دانشگاه افزایش پیدا کرد، گفت: اگر بخواهیم در این حوزه به استانداردهای لازم برسیم بودجه‌های دولتی کفاف نمی‌دهد بنابراین باید علاوه بر استفاده از اعتبارات داخلی دانشگاه از بخش‌های غیردولتی و خصوصی نظیر خیرین نیز کمک بگیریم و من معتقد هستم اگر خیران با وضعیت خوابگاه‌های دانشگاه‌ها آشنا باشند سرمایه‌گذاری در این حوزه در اولویت‌ برنامه‌های خود قرار خواهند داد.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها