عضو کمیسیون شوراها در گفت و گو با خبرفوری:

نمی‎دانم چرا شهرداران و استانداران بازنشسته قصد رفتن ندارند/ وزیر کشور عجله کند فرصتی باقی نمانده است

عضو کمیسیون شوراها مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حضور بازنشستگان در بدنه دولت گفت: وزیر کشور باید بداند که تا 24 آبان فرصتی باقی نمانده است از این رو بهتر است هرچه سریعتر در راستای انتخاب استانداران جدید وارد عمل شود.

نمی‎دانم چرا شهرداران و استانداران بازنشسته قصد رفتن ندارند/ وزیر کشور عجله کند فرصتی باقی نمانده است

احمد امیرآبادی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره عدم خروج و استعفای نیروهای بازنشسته از دولت و سایر نهادهای اجرایی اظهارکرد: طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی 24 آبان ماه آخرین مهلت قانونی حضور نیروهای بازنشسته در نهادهای اجرایی و دولت است اما متاسفانه به جز چند مورد شاهد هیچگونه کناره‌گیری و استعفایی از سوی نیروهای بازنشسته نبودیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 16 استاندار و تعدادی بسیاری از شهرداران و مدیران کشورمان در نهادهای اجرایی کشورمان جر نیروهای بازنشسته و یا در شرف بازنشستگی هستند اما انگار خیالی برای خداحافظی و یا استعفا ندارند.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس خاطرنشان کرد: انتظار است وزیر کشور به عنوان مسئول اصلی انتخاب استانداران هرچه سریعتر نسبت به کنارگذاشتن استانداران بازنشسته وارد عمل شود چرا که وقفه وزیر کشور در راستای کنار گذاشتن استانداران بازنشسته قابل تامل و تعجب است.

امیرآبادی اظهارکرد:طبق قانون اساسی و آنچه در وظایف وزیر کشور مندرج شده است وی مسئول اصلی تعیین و معرفی استانداران به هیئت دولت است از این درباب قانون منع به کارگیری بازنشستگان نیز قطعا وی باید شخصا وارد عمل شود از این رو هیچگونه توجیهی برای اینکه دولت در امور وزارت کشور دخالت کند وجود ندارد از این امیدواریم رحمانی فضلی بدون تاثیرپذیری از جریانات سیاسی و اشخاص در جهت انتخاب استانداران جدید و کنارگذاشتن نیروهای بازنشسته وارد عمل شود.

وی تاکید کرد: مجلس قانون منع به کارگیری بازنشستگان را برای جوان‎سازی و بهبود وضعیت اشتغال در کشورمان تصویب کرد از این رو قطعا مردم و نمایندگان آنها در قوه مقننه انتظار دارند این قانون به بهترین شکل ممکن اجرایی شود و نهادها و مسئولین مربوط به این حوزه هیچ کوتاهی را در انجام وظایفی که قانون برای آنها مشخص کرده است نداشته باشند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها