در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد:

چگونه یک کودک شاد تربیت کنیم؟

یک روانشناس در روز جهانی کودک درباره اینکه چگونه می‌توان یک کودک شاد تربیت کرد توصیه‌هایی به والدین داشت.

چگونه یک کودک شاد تربیت کنیم؟

یک روانشناس انگیزشی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبر فوری درباره اینکه چگونه می‌توان یک کودک شاد تربیت کرد گفت: اینکه چگونه می‌توان یک کودک شاد تحویل جامعه داد بر می‌گردد به اینکه خود پدر و مادر چه قدر افراد شادی هستند.

سهیل رضایی درباره اینکه چه رفتارهایی می‌تواند برای کودکان شادی آفرین باشد ادامه داد: پدر و مادر دایم به خودش بگوید قرار نیست که کودک آرزوهای زیست نشده او را زندگی کند. اینکه ما به فرزندمان بگوییم تو باید کلاس زبان بروی٬ کلاس موسیقی بروی اینکه او را مجبور کنیم که آرزوهای کودکی ما را زنده نگه دارد به کودک اضطراب می‌دهد.

وی در ادامه و در تعریف اضطراب برای کودکان گفت: ببینید چیزی که بار ذهنی برای کودکان ایجاد می‌کند باعث ایجاد اضطراب می‌شود و نگرانی در کودکان می‌شود.

سهیل رضایی همچنین درباره میزان وقتی که پدر و مادر باید برای کودک بگذارد گفت: شادی یعنی احساس ارزشمندی و این با وقت گذاشتن برای کودک به دست می‌آید.

وی تاکید کرد: ممکن است پدر و مادر زمان زیادی بیرون از خانه مشغول تامین هزینه‌های روزمره باشد اما کودک قرار نیست این مساله را درک کند٬ او تنها زمانی می‌فهمد که برای شما ارزش دارد که با او بازی کنید و وقت گذرانی با آن‌ها را وقت تلف کردن ندانید.

این روانشناس درباره چگونگی وقت گذراندن با کودکان توضیح داد: کودکان خلاق هستند٬ حتی اگر یک سکه را بالا بیندازید و آن را بچرخانید هم می‌تواند برایشان جذاب باشد و ساعت‌ها سرگرم نگه‌شان دارد.

وی در پایان گفت: اینکه فقط برای آن‌ها اسباب بازی تهیه کنیم کافی نیست تنها باید همبازی برای بازی‌هایشان همبازی باشیم. تا احساس شادی و ارزشمندی پیدا کند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها