بازار موبایل در استان راکد است

رئیس اتحادیه موبایل‌فروشان مشهد گفت: بازار ما به طور کل راکد شده و خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد که یکی از علتهای آن، گرانی نرخ ارز و دیگری عدم ثبات است.

بازار موبایل در استان راکد است

افشین اکبری‌حداد با بیان اینکه کاهش نرخ ارز موجب کاهش 10 درصدی قیمت موبایل شده، اظهار کرد: بازار ما به طور کل راکد شده و خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد. یک علت این امر گرانی نرخ ارز و دیگری عدم ثبات است.

وی افزود: اگر ثبات صورت نگیرد و این نوسانات ادامه پیدا کند، مردم اعتمادی به خرید نخواهند داشت. عدم ثبات یکی از مسائلی است که تمام بازارها را به چالش می‌کشد.

اکبری‌حداد با بیان اینکه در حال حاضر مشکل اصلی ما عدم واردات است، عنوان کرد: تعیین تکلیفی برای واردات صورت نگرفته، حتی اگر نرخ دلار به هزار تومان نیز برسد، زمانی که واردات نباشد، همچنان قیمت‌ها در موبایل انعکاسی برای کاهش نشان نمی‌دهند. اکنون معضل اصلی ما غیر از قیمت ارز، وضعیت واردات بوده که چهار ماه بلاتکلیف مانده و فعالیت مثبتی در خصوص آن صورت نگرفته است.

رئیس اتحادیه موبایل‌فروشان مشهد گفت: بازار موبایل جزو سبد کالاهای مصرفی خانوار بوده که همه درگیر آن هستند. عدم واردات لطمه‌های زیادی به مصرف‌کننده وارد می‌کند. در حال حاضر حجم شکایات ما ده برابر شده که به دلیل نبود کالا است.

وی ادامه داد: دولت باید هرچه سریع‌تر مکانیسمی برای واردات انجام دهد زیرا سه تا چهار ماه بوده که واردات بلاتکلیف است. باید واردات موبایل بدون انتقال ارز انجام شود تا بتوانند با هر نرخی که موجود است، کالا را وارد کنند. تا زمانی که به یک ثبات نرخ نرسیم، نه تنها حوزه موبایل بلکه هیچ حوزه‌ای به آرامش نخواهد رسید.

اکبری‌حداد خاطرنشان کرد: باید نرخی که برای دولت مقرون به صرفه است، تثبیت شود تا همه بدانند که نرخ چه میزان است. تا زمانی که نرخ به تثبیت نرسد، اتفاق مثبتی از لحاظ اقتصادی در کشور صورت نمی‌گیرد. این‌ موارد برعهده دولتمردان، بانک مرکزی و وزارت صمت است که سیاست‌گذار هستند.



منبع: ایسنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها