باهنر در گفت و گو با خبرفوری:

طرح شفافیت آرای نمایندگان برخلاف منافع ملی است/ نمی دانم چرا برخی فقط شعار می دهند/ مجمع تشخیص کاری به مواضع احمدی نژاد ندارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این تشکل با محمود احمدی نژاد به عنوان یکی از اعضا برخورد می کند و کاری به مواضعی که از سوی وی مطرح می شود ندارد.

طرح شفافیت آرای نمایندگان برخلاف منافع ملی است/ نمی دانم چرا برخی فقط شعار می دهند/ مجمع تشخیص کاری به مواضع احمدی نژاد ندارد

محمدرضا باهنر در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره ارائه طرح شفافیت آرا از سوی برخی از نمایندگان اظهار کرد: بنده اصولا با این رویه مخالف هستم چرا که اصل در مجلس بر مخفی بودن رای است چرا که رای که علنی شود ملاحظاتی ایجاد می شود که سبب می شود منافع ملی تامین نشود.

وی تاکید کرد: اگر به عنوان مثال طرحی تصویب شود که رای در انتخابات علنی شود رویه ای غیرمنطقی صورت می گیرد از این رو نماینده مجلس در بین خود و خدایش به صورت مخففی تصمیمی را بگیرد که در پیشگاه خداوند پاسخگوی آن باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه در مواردی در صورت درخواست ۲۵ نماینده مجلس امکان علنی شدن آرای نمایندگان درباره برخی از موضوعات وجود دارد تاکید کرد: اگر قرار باشد آرای نمایندگان درباره استیضاح وزرا و رای اعتماد به کابینه مشخص باشد رای افراد قطعا تحت تاثیر قرار می گیرد از این رو این طرح یک شعار است و برخلاف منافع ملی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره حضور علی لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ تاکید کرد: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است از این رو زمانی که انتخابات در درون احزاب مطرح شود مشکلی ندارد اما بنده از رسانه ها درخواست دارم در شرایط فعلی که زمان بسیاری تا انتخابات باقی مانده است از پرداختن به موضوع انتخابات پرهیز کنیم.

باهنر اظهارکرد: امروز مسئله اساسی کشور اقتصاد است از این رو اگر ما در این شرایط مسئله انتخابات را رسانه ای کنیم قطعا درست نیست و ما نباید در بوق انتخابات بپردازیم.

وی درباره حضور خود در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری گفت: بنده قصد ورود به هیچگونه انتخاباتی را ندارم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره فعالیت جمنا و رویکردهای این تشکل در انتخابات آینده تاکید کرد: بارها گفتم که جمنا در جهت وحدت جریان اصولگرایی توفیقات خوبی داشت ولی قطعا برای ادامه کار نیازمند اصلاحاتی در ساختار و راهبردها است.

وی با بیان اینکه بعد از انتخابات در جلسات جمنا شرکت نکردم‌ خاطرنشان کرد: بنده در شرایط فعلی از فعالیت جمنا اطلاعی ندارم و‌ تنها شنیدم که جلساتی از سوی اعضای شورای مرکزی تشکیل شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نحوه برخورد اعضا با حضور محمود احمدی نژاد در مجمع تشخیص تاکید کرد: احمدی نژاد به عنوان عضو عادی در جلسات شرکت دارد و معمولا خیلی کم اظهارنظر می کند.

وی تصریح کرد: قبلا یکی از اعضا درباره حضور احمدی نژاد در مجمع تشخیص صحبت کرده بود که در جمع بندی نهایی عمده نظرات بر این اساس بود که مجمع تشخیص به این موضوع ورود پیدا نکند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره انتشار برخی از تصاویر درباره برخورد اعضای مجمع تشخیص با احمدی نژاد اظهار کرد: اظهارنظر براساس اینگونه عکس ها قطعا کار بی ارزشی است چرا که معلوم نیست آن عکس در چه موقع زمانی گرفته شده است.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • حسین
    0

    لاریجانی و دیگران همه امتحان خود را پس داده اند و بعید است که ملت با چهره هایی که سالیان سال در مصدر امور هستند پای صندق رای بیایند .چون متوجه شده اند که رای شان هیچ اثری ندارد. تصمیمات کلان و اساسی جای دیگری گرفته می شوند که نیازی به نظر مردم ندارند

  • فضول
    0

    آقای باهنر از بیسوادی تو شرمنده شدم یا سواد داری ولی خیانت می کنی نماینده مجلس وکیل ملت است و رای و نظر وکیل را باید موکلش بداند هم شرع هم عقل و هم عرف پذیرفته است وکیل رایش برای موکلش باید شفاف باشد

  • بل
    0

    لاریجانی دقیقا افکار روحانی رو داره و ایشون قبلا شانس رییس جمهور شدن رو امتحان کرده

  • عابد
    0

    سلام وضعیت جام چطور می شود استانها که بی خاصیت شدند جناب با هنر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها