نماینده مردم خمینی شهر در گفت و گو با خبرفوری:

کناره گیری مهرعلیزاده از استانداری اصفهان قطعی شده/ وی به دنبال گرفتن پست وزارت است/ نیروهای بازنشسته صدا و سیما باید بروند

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی از قطعی شدن کناره گیری استاندار اصفهان به دلیل اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان خبر داد.

کناره گیری مهرعلیزاده از استانداری اصفهان قطعی شده/ وی به دنبال گرفتن پست وزارت است/ نیروهای بازنشسته صدا و سیما باید بروند

سیدمحمدجوادابطحی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره مهلت تعیین شده برای اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در نهادهای اجرایی اظهار کرد: درباره اجرای این قانون در رویکرد وجود دارد یکی کسانی که در معرض بازنشستگی هستند ولی هنوز بازنشسته نشدند ولی یک عده بازنشسته شدند اما هنوز مشغول به کار هستند.

وی خاطرنشان کرد: در بین بازنشستگان جز کسانی که مستثنی هستند مانند جانبازان بقیه حق ادامه کار ندارند از این رو در مجلس بحثی مطرح بود‌ که آیا تنها بازنشستگان باید بروند یا آنهایی که در مرز بازنشستگی هستند که مجلس تصمیم گرفت هر دو طیف از نهادهای اجرایی کنار بروند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باتوجه به وجود نیروهای بازنشسته و کسانی که در حال بازنشستگی هستند تعداد آمارهای ارائه شده متفاوت است از این رو در مجموع بیش از ۱۶۰۰ نیروی بازنشسته و در شرف بازنشستگی در نهادهای اجرایی وجود دارد.

ابطحی تصریح کرد: اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان به این دلیل از سوی دولت مشکل است که قوه مجریه نمی تواند جواب برخی از ستادهای انتخاباتی خود را بدهد چرا که به واسطه مشارکت برخی از جریانات سیاسی در همراهی روحانی در انتخابات ۹۶ برخی افراد ولو بازنشسته در نهادهای مختلف مشغول به کار شدند که با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان رفتن آنها از دولت قطعی شده است.

وی اظهار کرد: از منظر بنده بهترین فرصت برای دولت فراهم شده است تا نیروهای بازنشسته را کنار زده و‌نیروهای جوان را وارد عمل کند و در مواجهه با نیروهای خود به قانون استناد کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی درباره وضعیت بازنشستگان نهادهای حکومتی چون صدا و سیما گفت: در رسانه ملی نیز نیروهای بازنشسته باید کنار بروند چون سرپیچی از قانون جرم است.

ابطحی با بیان اینکه مهرعلیزاده استاندار اصفهان قصد کناره گیری از سمت خود را دارد تاکید کرد: طبق شنیده های بنده مهرعلیزاده درصدد گرفتن پست وزارتی است و رفتن وی از استانداری اصفهان قطعی شده است.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها