واکنش روزنامه الیاس حضرتی به دعوت نشدنش به دیدار رئیس جمهور/چون مرا دعوت نکردند یعنی اشکالی هست!

قريب به 40 نفر از اصلاح‌طلباني كه براي اين نشست دوستانه دعوت شدند اغلب كساني بودند كه از سال 96 تاكنون ميزان حمايت‌شان از روحاني تغييري نكرده بود يا به عبارتي پاستور روز چهارشنبه ميزبان همان حاميان سابق بود.

واکنش روزنامه الیاس حضرتی به دعوت نشدنش به دیدار رئیس جمهور/چون مرا دعوت نکردند یعنی اشکالی هست!

روزنامه اعتماد نوشت: با سیر نزولی نرخ ارز و سکه و آرام شدن فضای اقتصادی و به تبع آن فضای سیاسی کشور یکی از اولین اقدامات روحانی برگزاری دیدار با اصلاح‌طلبان بود؛ حامیان و موتلفان انتخاباتی حسن روحانی که مدتی است از او و دولتش دلخور هستند و در مصاحبه‌ها و اظهارنظرها از بیان آن ابایی ندارند.

اما خطايي در اين اتفاق مهم رخ داده است؛ اتفاقي كه در واقع اين گزاره را به تحليل‌ها افزود كه پاياني بر ارتباط كج‌دار و مريز روحاني با اصلاح‌طلبان است.اما اين خطا كه هنوز مشخص نيست خطاي برنامه‌ريزان بوده يا خطاي برنامه‌ريزي شده؛ مربوط به مدعوين است.

قريب به 40 نفر از اصلاح‌طلباني كه براي اين نشست دوستانه دعوت شدند اغلب كساني بودند كه از سال 96 تاكنون ميزان حمايت‌شان از روحاني تغييري نكرده بود يا به عبارتي پاستور روز چهارشنبه ميزبان همان حاميان سابق بود و جايي براي اصلاح‌طلبان منتقد در نظر گرفته نشده‌ بود. ضمن اينكه اساسا مشخص نيست كه بر اساس چه گزينش، ‌معيار و شايد سليقه‌اي اين افراد به عنوان چهره‌هاي اصلاح‌طلب براي ديدار با روحاني به پاستور دعوت شده‌اند.

الیاس حضرتی

به نظر مي‌رسد كه اين دو گزاره - معيار گزينش چهره‌هاي اصلاح‌طلب و عدم دعوت از منتقدان باعث ايجاد گره‌اي تازه شده است. دعوت‌كنندگان به جاي اينكه طيف‌هاي مختلف اصلاح‌طلبان را دعوت كرده و احيانا صداي انتقاد آنها را بشنوند اغلب، كساني را دعوت كرده‌اند كه با دولت هم‌موضع بودند. در واقع مستمعان روحاني روز چهارشنبه همان همراهان و سمپات‌هاي دولت دوازدهم بوده‌اند كه باز هم به آنها توصيه شد تا پشت دولت را خالي نكنند.

به نظر مي‌رسد گر چه خواست تيم دولت فرستادن اين پالس مثبت بوده كه ارتباط روحاني با اصلاح‌طلبان در روند ترميم قرار دارد اما اين انتخاب و گزينش‌ها باعث شد كه گره‌اي تازه در اين ارتباط ايجاد شود.

منبع: خبرآنلاین

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها