آمار امیدوارکننده برانکو؛متخصص در حفظ برتری فوتبال ایران

از حضور برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس حدود ۳ سال و نیم می‌گذرد و این مربی نه تنها توانسته این تیم را به روزهای خوش گذشته باز گرداند بلکه در آستانه تاریخ‌سازی با این تیم قرار گرفته است.

آمار امیدوارکننده برانکو؛متخصص در حفظ برتری فوتبال ایران

یکی از رموز موفقیت پرسپولیس در این مدت استحکام در کار دفاعی و کم گل خوردن است. این کم گل خوردن زمانی که این تیم از حریفان پیش است پررنگ‌تر می‌شود و پرسپولیس در بازیهایی که از حریف پیش است به خوبی توانسته از برتری خود محافظت کند و حتی این برتری را بیشتر کند.

پرسپولیس در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ در دیدار با السد برای نخستین بار در تاریخ این رقابتها در مرحله حذفی در بازی رفت در خانه حریف به پیروزی رسید تا در بازی برگشت و در خانه با حفظ این برتری بتواند فینالیست شود. آمار خوب پرسپولیس در حفظ برتری این امیدواری را مضاعف می‌کند.

پرسپولیس تحت هدایت برانکو ایوانکوویچ در لیگ ۱۰۴ بازی تاکنون انجام داده است که در ۷۴ بازی گل اول بازی را به ثمر رسانده و در این تعداد بازی در ۶۰ دیدار (۸۱٪) پیروز بوده و فقط در ۴ مسابقه (۵٪) بازنده از زمین خارج شده است.

از این ۴ مسابقه هم یک بازی در لیگ چهاردهم در روزهای نخستین مربیگری برانکو در پرسپولیس بوده و دیگری فصل گذشته در هفته ماقبل آخر برابر ذوب‌آهن بعد از مسجل شدن قهرمانی شکل گرفته است.

برانکو در لیگ قهرمانان آسیا در ۲۷ بازی برای پرسپولیس مربیگری کرده که ۱۴ بازی در مرحله گروهی و ۱۳ دیدار در مرحله حذفی بوده است. در ۱۴ بازی مرحله گروهی در ۹ بازی پرسپولیس گل اول را به ثمر رسانده که حاصل آن ۷ برد، یک تساوی و یک شکست بوده است.

پرسپولیس با مربیگری برانکو، به جز دیدار با السد، ۱۲ بازی در مرحله حذفی انجام داده است و از آنجایی که مجموع دو دیدار رفت و برگشت تعیین کننده تیم صعود کننده خواهد بود این ۱۲ دیدار، ۶ بازی در نظر گرفته شده اند که پرسپولیس به اندازه لیگ و مرحله گروهی در زدن گل اول مسابقه موفق نبوده و در ۳ بازی گل اول مسابقه را زده که ۲ بازی آن منجر به صعود پرسپولیس به مرحله بعدی شده است.

پرسپولیس برای حضور در فینال تنها باید بازنده دیدار با السد نباشد و طبق آمار این تیم تحت هدایت برانکو در لیگ و آسیا تنها در ۷٪ دیدارهایی که گل اول را به ثمر رسانده بازنده از زمین خارج شده و حفظ روند موجود می‌تواند پرسپولیس را به صعود امیدوار کند.

منبع: خبرآنلاین

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها