ثروتمندترین افراد جهان معرفی شدند

فوربس: درآمد رئیس جمهور آمریکا کاهش یافته است/ ثروت ترامپ چقدر است؟

طبق مطالعات مجله فوربس، ثروت ترامپ در سال جاری کاهش بسیاری یافته است اما نام او همچنان در بین ثروتمندترین افراد دیده می‌شود.

فوربس: درآمد رئیس جمهور آمریکا کاهش یافته است/ ثروت ترامپ چقدر است؟

به گزارش خبر فوری ، بر اساس مطالعات و محاسبات مجله فوربس که هر ساله تحقیقاتی را در مورد ثروتمندترین افراد جهان انجام داده و طی مقاله ای آنها را معرفی می‌کند، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا همچنان در بین 400 میلیاردر ثروتمند جهان قرار دارد. او رتبه 259 را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که در سال 2017 ترامپ رتبه 248 را از آن خود کرده بود.
در سال 2015 یعنی سالی که ترامپ قصد خود را برای کسب پست ریاست جمهوری در آمریکا اعلام کرد، فوربس ثروت ترامپ را حدود مبلغ 4.5 میلیارد دلار تخمین زده بود.
طبق محاسبات این مجله، ثروت ترامپ در طول این چند سال کاهش یافته است. بسیاری این امر را محصول تمرکز ترامپ بر مسائل سیاسی و البته کاهش رشد سرمایه گذاری او در بخش املاک و خصوصا املاک و برجهای لوکس و تاثیر آن بر نام تجاری ترامپ می‌دانند.
اگرچه ترامپ بیشتر ثروت خود را با نام خود در پروژه هایی که صاحب آن نیست، انجام داده است اما تحقیقات نشان می دهد که این استراتژی پاسخگو نیست. نام او دیگر مترادف با کالا و املاک لوکس و تجملی نیست، بلکه او اکنون رئیس جمهور آمریکا است و با توجه به شعارهایش نامش به تقسیم ثروت در جامعه مرتبط شده است و نه ساخت برجهای بزرگ که مخصوص ثروتمندان است. این امر شرکای تجاری ترامپ را از او دور می‌کند.
با این حال، ارزش ساختمانهای و دارایی های شخصی ترامپ، از جمله پنت هاوسش در برج ترامپ و هواپیمای خصوصی او بسیار زیاد است و سبک زندگی او به هیچ وجه شبیه آن چیزی نیست که می‌نماید.
مجله فوربس همچنین اشاره کرد که اگر ترامپ تمرکز خود را بر کارش برگرداند و مثلا یک صندوق را برای سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار راه اندازی کند حدود 500 میلیون دلار درآمد کسب خواهد کرد.
در تحقیق اخیر مجله فوربس، جف بیسوس، صاحب کمپانی آمازون، که ثروتش در یک سال اخیر به 78.5 میلیارد دلار افزایش یافته است، و درآمد خالص او حدود 160 میلیارد دلار است، در صدر ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد.
بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران اصلی مایکروسافت که به مدت بیست و چهار سال متوالی رتبه اول را در این فهرست کسب کرده بود، با درآمد حدود 97 میلیارد دلاری در رتبه دوم این فهرست قرار گرفته است.

منبع: الجزیره . خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • جلیل مکینه چی
    0

    خب این یه حُسنه مث مسیولین ما گرسنه نیستن!!!...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها