آمار متولدان روزهای لاکچری تقویم مشخص شد/ تولد 4195 نفر در لاکچری ترین روز تاریخ

ترویج پدیده نو ظهور لاکچری در فضای جامعه بنیان‌های فکری و رفتاری مردم و ارزش‌های آنان را به کلی دگرگون کرده است.

آمار متولدان روزهای لاکچری تقویم مشخص شد/ تولد 4195 نفر در لاکچری ترین روز تاریخ

دیده شدن، محبوبیت و تب لاکچری این روزها به یکی از آفت‌های جامعه تبدیل شده است.

در این میان برخی از اشخاص عادی، دوست دارند به هر قیمتی خود را انسان خاصی نشان دهند و برای دستیابی به این منظور از هیچ چیزی دریغ نمی‌کنند. یکی با پوشش عجیب و غریب، آن یکی با خودروی لوکس و حتی با خوردن غذای آن چنانی و داشتن وسایل مختلف سعی می‌کنند در فضای مجازی خود را لاکچری نشان دهند.

لاکچری نماها حتی پا را از این هم فراتر گذاشته اند و با تن دادن به انواع اعمال جراحی و تغییر ظاهر خود سعی می‌کنند در فهرست لاکچری‌ها ­جایی برای خود دست و پا کنند.

این تب فزاینده به همین جا ختم نشده است و در آخرین ورژن لاکچری بودن چند روز گذشته اتفاق عجیبی افتاد. مادران جوانی که برای لاکچری شدن خود و فرزندشان با هجوم به بیمارستان سعی کردند به هر قیمتی حتی به قیمت سلامت خود و فرزندشان، نوزادان خود را در تاریخ 97/7/7 به دنیا بیاورند.

حال فضای مجازی پر شده از عکس های مادران جوانی که با این تاریخ 97/7/7 سعی می‌کنند لاکچری بودن خود را اثبات کنند.

سیف اله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه تعداد تولدهای ثبت شده در تاریخ 97/7/7 در کل کشور تا این لحظه 2187 بوده است، گفت: این رقم در تهران بزرگ 352 است.

وی با بیان اینکه آمار رخ داده بیشتر از آمار ثبت شده است، افزود: والدین دو هفته فرصت دارند تا تولد فرزند خود را ثبت کنند، لذا این آمار خیلی کمتر از آمار واقعی تولدها در روز 97/7/7 است.

ابوترابی افزود: آمار تولدهای ثبت شده در تاریخ 96/6/6، تعداد 5680 نفر و آمار تولدهای ثبت شده در تاریخ 95/5/5، تعداد 6013 نفر بوده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال درخصوص آمار تولدهای ثبت شده در تاریخ 88/8/8 گفت: تعداد کل تولدهای ثبت شده در این روز 4195 نفر بوده است. این تاریخ را به نوعی می توان لاکچری ترین تاریخ تولد دانست، چرا که با میلاد امام هشتم شیعیان همزمان شده بود.

جابجایی ارزش ها و ضد ارزش ها در پدیده لاکچریسم/ وقتی سلامت مادر و نوزاد فدای لاکچریسم می شود

لوکس‌گرایی یا لاکچری یک پدیده اجتماعی است که در آن افراد پولدار و حتی طبقه متوسط جامعه داشتن یک زندگی لوکس و متمایز را حق خود می‌دانند و اصرار دارند که به هر شکلی که شده این را به نمایش بگذارند.

دورهمی لاکچری‌ها که این روزها به نشان دادن ثروت‌های کذایی و مراسم‌ غیرمتعارف و جشن‌هایی به نام اولین قدم، جشن طلاق، خزپارتی، ماه‌گردهای آشنایی، جشن آشتی‌کنون، جشن از پوشک‌گیرون و موارد دیگر ختم می‌شود، فرهنگ دیگر کشورها را به شکلی ناقص و بی ریشه وارد چارچوب خانواده‌های سنتی ایرانیان می‌کند و ترویج این خرده فرهنگ‌ها می‌تواند نهاد خانواده‌ها و انسجام خانواده ایرانی را تهدید کند.

ترویج لاکچری در نخستین گام باعث می‌شود تا طبقه متوسط و پایین نیز به هر قیمتی تلاش کند جایی در این میان برای خود باز کند و همین امر باعث بروز ناهنجاری‌ها و معضلات عدیده اجتماعی خواهد شد. در گام بعدی این اقدامات ظاهری و کذایی که فراتر از فضای مجازی نخواهد بود، موجی از نفرت در مردم طبقه پایین جامعه نسبت به لاکچری‌ها ایجاد می‌کند و ضمن دلسردی و ناامید طبقه ضعیف جامعه بر ایجاد درگیری و نفاق در جامعه نیز دامن می‌زند.

جابجایی ارزش ها و ضد ارزش ها در پدیده لاکچریسم/ وقتی سلامت مادر و نوزاد فدای لاکچریسم می شود

فرهنگ لاکچری بودن با محوریت المان‌های غربی این روزها در حال نابودی ارزش‌های جامعه ایرانی است و در اجتماعی که روزگاری شجاعت، دین باوری، میهن پرستی و رزمنده بودن ارزش و لاکچری محسوب می‌شد، این روزها به تدریج به ضد ارزش تبدیل شده و خودروهای میلیاردی و ویلاهای آنچنانی به لاکچری تبدیل شده‌اند و کسانی که به تولید این محتوا مشغول هستند خواسته یا ناخواسته با نمایش قدرت مالی خود به اقشار دیگر جامعه توهین کرده و با مخاطب قرار دادن آنان، غرور و احترام آنان را نادیده می‌گیرند.

یادمان نرفته روزگاری ساده زیستی و مبارزه با تجمل گرایی شهید رجایی او را به لاکچری زمان خود تبدیل کرده بود، اما امروزه در جهتی کاملا مخالف زندگی‌های لوکس و پر هزینه لاکچری شده‌اند و ساده زیستی به فاکتوری ضد ارزش و کهنه تبدیل شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها