در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد

چرا قیمت دلار کاهش پیدا کرد؟/ محجوب: نرخ ۸ هزار تومانی دلار ثابت نیست/ دلالان عامل اصلی تعیین کننده قیمت هستند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دلالان و صرافی ها به دلیل عدم خرید دلار عامل اصلی کاهش قیمت دلار در طی روزهای اخیر هستند.

چرا قیمت دلار کاهش پیدا کرد؟/ محجوب: نرخ ۸ هزار تومانی دلار ثابت نیست/ دلالان عامل اصلی تعیین کننده قیمت هستند

علیرضا محجوب در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره علل کاهش قیمت دلار در کشورمان اظهار کرد: عامل اصلی کاهش دلار در کشورمان در واقع خود دلارفروشان هستند که خواستند دلار را ارزان تر بخرنند که شاید بتوانند در روزهای آینده گران تر بفروشند.

وی تصریح کرد: دیروز دلارفروشان نانوشته اقدامی را انجام دادند و این بار برخلاف روال قبل که دلار نمی فروختند این بار دلار نمی خریدند و از این رو نخریدن دلار مهم ترین عامل سقوط یکباره قیمت دلار بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اینکه دیگر دلالان در جهت خرید دلار وارد عمل نشدند به نوعی سقوط آزاد قیمت دلار بود به گونه ای که قیمت دلار در روز اول کاهش قیمت حتی به ۸ هزار تومان هم رسید.

محجوب با اشاره به اینکه عدم خرید دلار از سوی دلالان و صرافی ها مهم ترین دلیل کاهش قیمت دلار بود خاطرنشان کرد: در این ایام رسانه ها همانقدر که در گرم کردن و بالابردن قیمت دلار تاثیر داشتند بدون شک در کاهش قیمت دلار نیز تاثیرگذار بودند.

وی با اشاره به اینکه از منظر بنده بازار عامل اصلی کاهش قیمت دلار در طی روزهای اخیر بود اظهارکرد: قطعا نمی توان نقش رسانه ها را در جهت کاهش قیمت دلار بی تاثیر دانست چرا که شاهد بودیم رسانه ها و شبکه های مجازی با کنش های صورت گرفته در بازار نسبت به کاهش قیمت دلار وارد عمل شدند و اقدامات سازنده ای را انجام دادند.

عضو کمیسیون اجتماعی تاکید کرد: باتوجه به وضعیت بازار هنوز نسبت به اینکه قیمت دلار در نرخ ۸ هزارتومانی باقی بماند شرایط پایداری وجود ندارد از این رو باید ببینیم که در طی روزهای آینده بازار دارای چه وضعیتی خواهد بود.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها