مسیرهای گردشگری در مشگین شهر تسهیل می شود

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر از تسهیل و تعریف چهار مسیر در این شهرستان برای توسعه گردشگری خبر داد.

مسیرهای گردشگری در مشگین شهر تسهیل می شود

ایمانعلی ایمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تعریف مسیرهای گردشگری با هدف توانمندسازی روستاها انجام می شود.
او اظهار داشت: در تعریف مسیرهای گردشگری به جاذبه های تاریخی و طبیعی مناطق توجه شده و در راستای رونق قابلیت های هر منطقه مسیرهای گردشگری تعریف شده است.
به گفته وی ، اولین مسیر قصابه به خراوان ، بلوس تا اندزق به آب های گرم و مسیر دوم از حیق ، احمد بیگلو ، قاراباغلار ، صاحبدیوان، جبدرق و نصرآباد به مشگین شهر منتهی می شود.
او افزود: همچنین مسیر سوم از روستای انار، قوزلو، قلعه دیو به سه راهی فخر آباد و مسیر چهارم از روستای بارزیل تا قشلاق تنگ و از آنجا به روستای یوسف خانکندی و قلعه قهقهه منتهی می شود.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشگین شهر گفت: با اندک تغییراتی در مسیر و بهسازی راه های ارتباطی می توان در رونق کل شهرستان به صورت موثر عمل کرد.
شهرستان مشگین شهر در شمال غربی اردبیل با داشتن قابلیت های متعدد گردشگری از جمله آب های گرم معدنی ، کوهستان سبلان ، جنگل های بکر ارسباران و آثار متعدد باستانی و تاریخی توانسته نظر تعداد زیادی از سرمایه گذاران را به خود جلب کند.
چشمه آبگرم قینرجه با دمای 86 درجه داغ ترین چشمه معدنی جهان است و در سال های نه چندان دور اولین مجتمع آبدرمانی توسط دولت در این منطقه احداث شده است.

منبع: ایرنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها